اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال گچساران خبر داد

افزایش 33 درصدی طلاق در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال گچساران از افزایش 33 درصدی طلاق در مقایسه با سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

افزایش 33 درصدی طلاق در گچساران
معراج سبزعلی‌ ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران‌ با تبریک هفته ثبت احوال اظهار ‌کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری میزان طلاق در این شهرستان 200 مورد بوده که نسبت به میزان 150 موردی سال گذشته بیش از 33 درصد کاهش یافته ‌است.
وی عنوان داشت: عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر، عدم تفاهم اخلاقی، اعتیاد به مواد مخدر و ازدواج‌های اجباری از جمله دلایل طلاق در این شهرستان است.
سبزعلی افزود: تصمیم‌گیری مستقیم توسط زوجین و عدم مشاوره با والدین و افراد با تجربه در انتخاب همسر، بیکاری، عدم توان خانواده در پرداخت هزینه‌های زندگی، چشم و هم‌چشمی و نیز عدم قناعت، از دیگر عوامل روی ‌آوردن زوجین به طلاق است.
وی ابراز داشت: ادارات و نهادهای فرهنگی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید به منظور بالا ‌بردن سطح آگاهی جوانان قبل از ازدواج برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مطلوب و مناسبی ارائه دهند.
رئیس ثبت احوال گچساران تصریح کرد: مراکز علمی و آموزشی و همچنین‌ رسانه‌های مختلف باید راهکارهای مؤثری در زمینه آگاهی‌بخشی جوانان ارائه داده و در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری داشته باشند.
سبزعلی عنوان داشت: رسانه‌ها و مراکز مربوطه باید ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مؤثر در زمینه آگاهی جوانان نسبت به مسأله ازدواج، به تشویق جوانان به ازدواج نیز بپردازند.
وی با اشاره به افزایش میزان ازدواج در گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و 618 مورد ازدواج به ثبت رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 601 مورد ازدواج در دفاتر ثبت رسمی ازدواج در گچساران به ثبت رسید.
این مقام مسئول در گچساران ابراز داشت: در 9 ماهه نخست سال جاری، یک هزار و 770 مورد ولادت و 512 مورد وفات به ثبت رسیده است.
سبزعلی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته هزار و 776 مورد ولادت و 479 مورد وفات ثبت شد.
رئیس ثبت احوال گچساران عنوان داشت: صدور کارت شناسایی ملی هوشمند، آرشیو الکترونیکی اسناد، ثبت مهاجرت، ایجاد دفاتر پیشخوان و ارائه خدمات الکترونیک، از جمله برنامه‌ها و اهداف در دست اجرای ثبت احوال است.
سبزعلی افزود: صدور شناسنامه‌های رایانه‌ای با اهداف استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و استقرار سازمان الکترونیک با محوریت اتقان اسناد هویتی از دیگر مأموریت‌ها و چشم‌اندازهای ثبت احوال است.
وی با اشاره به خدمات متنوع اداره ثبت احوال ابراز داشت: هفته ثبت احوال فرصت مناسبی برای بیان عملکردهای این اداره است.
سبزعلی از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا خدمات ارائه شده توسط اداره ثبت احوال را بیش از پیش برای عموم مردم بازگو کنند.
وی خاطرنشان کرد: حداکثر مهلت قانونی برای ثبت ولادت 15 روز و برای ثبت واقعه فوت 10 روز است که شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته ‌باشند.
سبزعلی تأکید کرد: با توجه به اینکه قانون برای عدم ثبت به موقع وقایع ولادت و وفات طبق ماده 3 قانون تخلفات و جرائم مجازات تعیین کرده است، شهروندان باید در مهلت قانونی، برای ثبت وقایع ولادت و طلاق به اداره ثبت احوال گچساران مراجعه کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول