اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

بارگیری پایه‌ سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی از بندر خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کنترل پروژه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: سه‌پایه‌ سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی فردا از بندر خرمشهر به آب انداخته و بارگیری می‌شوند.

بارگیری پایه‌ سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی از بندر خرمشهر
شهرام شیرزاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: به منظور سرعت بخشیدن به پروژه‌های میدان مشترک نفت و گاز که اولویت اصلی دست‌اندرکاران صنعت نفت کشور به شمار می‌آید شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران عملیات بارگیری سه پایه‌های فاز ۱۷ و ۱۸ را فردا از بندر خرمشهر به انجام خواهد رساند.
وی خاطرنشان کرد: هر یک از سه پایه‌های فازهای یاد شده به ارتفاع ۸۳ متر و وزن  یک‌هزار و 100 تن با احتساب شمع‌ها هستند که متخصصان ایرانی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در عرصه فراساحل، عملیات بارگیری نخستین سه پایه را فردا یکشنبه چهارم دی ماه به انجام خواهند رساند.
مدیر کنترل پروژه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در ادامه با اعلام اینکه عملیات بارگیری سه پایه دوم دو هفته پس از سه پایه اول اجرا خواهد شد، افزود: تاریخ نصب هر یک از سه پایه‌ها از پیش برنامه ریزی و مشخص شده است.
شیرزاده در ادامه همچنین با تاکید بر اتمام ساخت جکت‌های فازهای ۱۹ و ۲۱، خاطرنشان کرد: تا پایان دی ماه عملیات بارگیری این جکت‌ها نیز به اتمام خواهد رسید.
وی در ادامه ضمن اشاره به بارگیری سه پایه‌های فازهای ۱۷ و ۱۸ توسط شناور ابوذر1200،  تصریح کرد: با بهره گیری از توان فنی و نیز ناوگان گسترده و کم نظیر شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، بحمدالله در ساخت، بارگیری و نصب سازه ها مشکلی نخواهیم داشت. 
مدیر کنترل پروژه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اظهار داشت: هدف از طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده، تولید روزانه ۷۰ میلیون متر مکعب گاز اتان، تولید سالانه یک میلیون تن گاز مایع، تولید سالانه ۲۷ میلیون بشکه میعانات گازی، استحصال روزانه 400 تن گوگرد است.
وی تصریح کرد: از دیگر اهداف این پروژه می‌توان به رشد درآمد ناخالص ملی، اشتغال پایدار، انتقال دانش فنی ساخت قطعات مورد نیاز و تاسیسات پالایشگاهی و اتکا به صنایع داخلی اشاره کرد.
انتهای پیام/غ20 /و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول