اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19سال بیان کرد

تعطیلی بازیکن پروری در فوتبال بانوان

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19سال گفت: در باشگاه‌های فوتبال در حوزه زنان پرورش بازیکن تعطیل است.

تعطیلی بازیکن پروری در فوتبال بانوان
مهناز امیر شقاقی امروز در حاشیه دوره‌های مربیگری درجه D فوتبال آسیا برای بانوان در تبریز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عدم پرورش بازیکن در فوتبال بانوان در باشگاه‌ها مشکل اساسی فوتبال بانوان است و تا زمانی که فوتبال باشگاهی نداشته باشیم و بازیکنان در باشگاه‌های فعال نباشند انتظار هیچ تحولی در نباید در فوتبال بانوان داشت.
وی افزود: در حال حاضر بازیکن حرفه‌ای و کامل فوتبال در بخش بانوان به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد و نمی‌توان با این نفرات تیم ملی قوی در فوتبال بانوان داشت.
وی رشد در فوتبال بانوان را منوط به استعدادیابی و بازیکن‌سازی دانست و گفت: باید بازیکنان از سنین پایین شناسایی، استعدادیابی، پرورش، آموزش لازم را ببینند و با تجربه و توانایی به رده‌های سنی بالاتر ارتقا یابند.
امیرشقاقی اضافه کرد: نبود اسپانسر برای فوتبال زنان از دیگر مشکلات این حوزه است که توجه سرمایه‌گذاران حوزه ورزش در این بخش از فوتبال را می‌طلبد.
وی وجود فاصله زیاد بین مردان و زنان را در فوتبال غیرقابل انکار عنوان کرد و گفت: این فاصله در تمام بخش‌ها اعم از امکانات، سرمایه‌گذاری مشهود است که رشد و توجه فوتبال در بخش بانوان را تحت شعاع قرار داده است.
مدرس AFC خواستار هماهنگی و همکاری وزارت ورزش، تربیت‌بدنی و فدراسیون شد تا شاهد ظهور و بروز فوتبال بانوان در عرصه‌های بین‌المللی را باشیم.
امیرشقاقی سطح دوره برگزار شده در تبریز را متوسط به بالا ارزیابی کرد و گفت: استفاده از این نفرات نیازمند توجه هیئت‌های فوتبال در شهرستان‌ها است تا با استفاده از این نفرات زمینه استعدادیابی در شهرستان‌ها که رکن اولیه فوتبال هستند، فراهم شود.
وی ضمن گله‌مندی از هیئت فوتبال در عدم فراهم آوردن امکانات لازم برای برگزاری این دوره‌ها گفت: به خصوص در بخش عملی کم‌ترین حذف برنامه برای تمرین آقایان صورت نگرفت و سالن مربوطه به مدت بسیار کمی در اختیار این دوره‌ها قرار گرفت.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول