اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان قم:

مردم تغییر محل سکونت خود را به ثبت احوال اطلاع دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قم از مردم خواست با تغییر محل سکونت خود درخواست کارت ملی مجدد کنند تا آمار دقیقی در خصوص مهاجرت به دست آید.

مردم تغییر محل سکونت خود را به ثبت احوال اطلاع دهند
ولی‌الله عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به اهمیت بالای صدور اسناد هویتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل حساسیت بالای این امر،‌ کوچکترین اشتباهی ممکن است مشکلات فراوانی به وجود آورد که این موضوع وظیفه کارکنان این سازمان را بسیار حساس و خطیر می‌کند.
وی از اصلی‌ترین وظایف اداره‌کل ثبت احوال را ثبت رخدادهای چهارگانه حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق دانست و تصریح کرد: مدت زمان کوتاهی است که آمار مهاجرت در استان به اطلاعات و آمار این اداره‌کل افزوده شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه آمار مهاجرت با استفاده از تغییر کد پستی مندرج در کارت‌های ملی امکان‌پذیر است، از مردم خواست با تغییر محل سکونت خود درخواست کارت ملی مجدد کنند تا آمار دقیقی در خصوص مهاجرت به دست آید.
وی به شگفتی رخداد میلاد پسران و دختران در قم اشاره کرد و گفت: هشت ماه نخست سال جاری 7 هزار و 92 پسر و 6 هزار و 821 دختر در قم متولد شدند که این آمار نشان می‌دهد که به ازای هر 100 پسر حدود 103 دختر به دنیا آمده است.
عسکری با اشاره به اهمیت نامگذاری نیک برای فرزندان در دین مبین اسلام گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان سازمان متولی امر باید با اطلاع‌رسانی صحیح به خانواده‌ها در خصوص استفاده از فرهنگ اسلامی و ایرانی در نامگذاری فرزندانشان تلاش کند.
وی محبوب‌ترین نام‌های دختران و پسران را بین خانواده‌های قمی،‌ امیرعلی و فاطمه عنوان کرد و گفت: در هشت ماه نخست امسال 467 پسر و 794 دختر با نام‌های امیرعلی و فاطمه نامگذاری شدند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول