اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گیلان عنوان کرد

تنطیم رویکردهای جدید ثبت احوال طبق سند چشم‌انداز

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: رویکرد جدید سازمان ثبت احوال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز 20 ساله کشور تنظیم شده است.

تنطیم رویکردهای جدید ثبت احوال طبق سند چشم‌انداز
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زاهد خندستانی ظهر امروز در همایش بزرگ کارکنان ثبت احوال گیلان به مناسبت فرا رسیدن سوم دی سالروز نود و سومین تاسیس ثبت احوال در سالن بانک صادرات رشت، ثبت احوال را نمادی از سمبل یاد و خاطره و تلاش کارکنان دانست.
وی با بیان اینکه حدود 100 سال قبل تلاشی بی‌مدعا از کارکنان ثبت احوال آغاز شد، تصریح کرد: امروزه داده‌ها و اطلاعات آماری کشور نتیجه تلاش‌های کارکنان ثبت احوال است.
این مسئول با اشاره به جایگاه و نقش کلیدی ثبت احوال بیان داشت: ثبت احوال سازمانی حاکمیتی بوده و نقش سازمان ثبت احوال در توسعه کشور زیربنایی، بسیار اساسی و بنیادی است.
وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال از نظر حقوقی مستقل است، تصریح کرد: سازمان ثبت احوال از لحاظ تشکیلاتی و اداری تابع وزارت کشور است.
خندستانی، ثبت ولادت، تنظیم سند ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی فوت، ثبت ازدواج، ثبت طلاق و برخی تحولات، ثبت تغییر نشانی و ثبت مالکیت را از جمله وظایف سازمان ثبت احوال اعلام کرد.
وی ادامه داد: ایجاد پایگاه عظیم جمعیتی کشور، صدور کارت شناسایی ملی، صدور کارت ملی هوشمند، تولید و انتشار آمارهای حیاتی، تهیه اسناد مدیریتی و صدور مکانیزه آنها و همچنین تعویض شناسنامه‌هایی که در دست مردم قرار دارد، از دیگر وظایف سازمان ثبت احوال است.
مدیر کل ثبت احوال گیلان، با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان ثبت احوال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز 20 ساله کشور تنظیم شده است، ابراز داشت: سازمان ثبت احوال توانمند، اثربخش و توسعه‌گرا در عرصه خدمات الکترونیک در جامعه فعالیت می‌کند.
وی، صدور کارت شناسایی ملی را یکی از اقدام‌های این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: 2 میلیون کارت شناسایی هوشمند تا کنون در استان تهیه شده و مقدمات صدور این کارت در گیلان به وجود آمده است.
خندستانی، صدور مدارک هویتی معتبر و مستحکم را از جمله ماموریت‌های کلان سازمان ثبت احوال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال دارای 836 واحد اجرایی در داخل و خارج از کشور است، یادآور شد: این سازمان بیشترین ارائه خدمات و مراجعه کنندگان را دارد. 
این مسئول، وظیفه سازمان ثبت احوال را ثبت وقایع چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق عنوان کرد و افزود: صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجی، تنظیم دفاتر ثبت ولادت و نام خانوادگی و ایجاد پایگاه جمعیت کشور را از جمله وظایف ثبت احوال است.
وی، صدور کارت ملی، تولید و انتشار آمارهای حیاتی را از دیگر وظایف سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد.
خندستانی ماموریت‌های سازمان ثبت احوال کشور را دارای 9 هدف کلان دانست و اذعان داشت: فعالیت تمام اداره‌های ثبت احوال پیرامون این 9 هدف است.
وی با برشمردن اهداف سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: تهیه و تولید آمارهای انسانی، استقرار نظام جامعه شناسی ایرانیان، تولید و انتشار آمارهای حیاتی از جمله اهداف سازمان ثبت احوال است. مدیرکل ثبت احوال گیلان، استقرار سازمان الکترونیک، ارتقای آگاهی مردم نسبت به ثبت احوال و افزایش کارآیی و بهره‌وری در سازمان ثبت احوال را از دیگر اهداف برشمرد.
وی، تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، اصلاح ساختار نظام و بودجه‌ریزی سازمان ثبت احوال کشور را از دیگر اهداف ذکر کرد.
خندستانی همچنین در این مراسم پیام محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور به مناسبت سالروز ثبت تاسیس ثبت احوال را قرائت کرد.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول