اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

فراخوان تعویض شناسنامه انجام نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: به دلیل کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌های لازم امر فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه جدید در استان اردبیل انجام نشده است.

فراخوان تعویض شناسنامه انجام نشده است
عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به مزایای شناسنامه مکانیزه از نظر کیفیت کار و شکل تایپی بودن آن بدون قلم‌خوردگی و معایب شناسنامه‌های تحریری اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل شکل پرسی و لمینیت این شناسنامه‌ها به هیچ وجه قابل جعل شدن نیست.
این مسئول ادامه داد: صدور شناسنامه‌های مکانیزه در استان اردبیل آغاز شده و از سال آینده نیز صدور کارت شناسایی هوشمند را در اولویت قرار دادیم.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر نوزادان صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال نیز آغاز شده و ما در مرحله اول به افرادی که ضرورت ارائه خدمات به آنها احساس می‌شود را در اولویت قرار دادیم.
امینی اضافه کرد: بر اساس بخشنامه هیئت دولت افرادی که به هر نحو اقدام به تغییر آدرس محل سکونت می‌کنند باید با ارائه کد پستی جدید کارت خود را تعویض کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اکثر خدمات ثبت احوال از طریق دفاتر پیشخوان انجام می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: ثبت احوال تمام خدمات مربوط را به این دفاتر سپرده است به گونه‌ای که در تغییر مشخصات تنها به تغییر و یا حذف پسوند شناسنامه‌ها اقدام می‌کنیم و بقیه تغییرات اعم از تغییر نام و دیگر خدمات در حوزه صدور رای از سوی مقامات قضایی است.
امینی اظهار داشت: ما درصدد ارائه خدمات اینترنتی هستیم که در این زمینه در حال تامین زیرساخت‌های لازم در این حوزه هستیم که انتظار می‌رود در این کار نیز موفق عمل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه هر روز 60 ازدواج و در هر ساعت سه مورد پیوند مشترک در دفاتر به ثبت می‌رسد، خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال 16 هزار و 359 ازدواج در استان اردبیل اتفاق افتاده است.
این مسئول نسبت شهری به روستایی را در این زمینه 189 مورد اعلام کرد و گفت: به ازای هر 100 ازدواج در روستاها 189 مورد ازدواج در مناطق شهری به ثبت رسیده است.
وی بیان داشت: در بحث ازدواج با 3.2 درصد رشد نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم در حالی که این رقم در طلاق بیش از 11.9 درصد است.
امینی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بر اساس مصوبه سفر سوم هیئت دولت صدور شناسنامه‌های جدید در اولویت قرار گرفته به گونه‌ای که صدور شناسنامه مکانیزه در این استان از ابتدای امسال آغاز شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول