اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ایران توان مقابله با هر تحریمی را دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس احتمال تحریم نفت ایران از سوی اروپا را بعید دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی توان مقابله با هرگونه تحریمی را دارد.

ایران توان مقابله با هر تحریمی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامعلی میگلی‌نژاد جمعه شب در جمع خبرنگاران طرح پیش فروش نفت خام را فرصتی برای تامین اعتبار مناسب برای وزارت نفت توصیف و تصریح کرد: اجرای این طرح سرمایه‌های مالی مناسبی برای توسعه میادین نفتی در اختیار وزارت نفت قرار می‌دهد.
میگلی‌نژاد اظهار داشت: اجرای طرح پیش فروش نفت خام می‌تواند از هر منظری مفید باشد چراکه سرمایه‌های پراکنده در میان مردم جمع و به صورت اعتبار مناسب در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد و این اعتبارات برای توسعه میادین نفتی و گازی کشور استفاده می‌شود.
نماینده مردم بوشهر،گناوه و بندر دیلم اجرای این طرح را موجب تامین اعتبار وزارت نفت و سود مردم دانست و افزود: با توجه به اعتباراتی که از افراد دارای سرمایه جمع می‌شود، وزارت نفت اعتبار مناسبی برای توسعه میادین نفتی و گازی به دست می‌آورد و از طرف دیگر با توجه به رشد همیشگی قیمت نفت مردم نیز در این معامله سود می‌کنند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی نیز می‌تواند در قالب شرکت‌ها وارد کار شود و با خرید اوراق مشارکت اعتبارات خود را برای  تامین اعتبار وزارت نفت به کار گیرد.
عضو کمیسیون انرژی از اصلاح موارد ارجاعی شورای نگهبان به این کمیسیون در خصوص مصوبات مربوط به حوزه گاز و سازمان انرژی اتمی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.
میگلی‌‌نژاد در ارتباط با آخرین نشست کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: جلسه کمیسیون دو محور داشت که به رفع ایرادهای وارد به دو مصوبه مجلس از جانب شورای نگهبان در حوزه سازمان انرژی اتمی و مباحث نفتی بوده است.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و بندر دیلم دو مصوبه مجلس در حوزه گاز و سازمان انرژی اتمی را دارای ایراد شکلی اعلام و تاکید کرد: دو مصوبه مجلس در حوزه گاز و سازمان انرژی اتمی دارای ایراد شکلی بود که از جانب شورای نگهبان به آن ایراد گرفته شده و برای اصلاح به کمیسیون انرژی ارجاع داده شده بود و در نشست کمیسیون انرژی مجلس برطرف شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس احتمال تحریم نفت ایران از سوی اروپا را بعید دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی توان مقابله با هرگونه تحریمی را دارد.
وی گفت: غرب و در راس آن آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم ملت ایران را از مسیری که در پیش گرفته منصرف کنند اما تاکنون به این خواسته خود نرسیده‌اند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس با اشاره به بازار وسیع و گسترده نفت ایران در سطح دنیا تاکید کرد: ایران از عمده‌ترین کشورهای صادر کننده نفت به دنیاست و نخستین زیان تحریم نفت ایران متوجه خود کشورهای تحریم کننده می‌شود چراکه ایران در نهایت بازارهای جایگزینی را برای نفت خود پیدا می‌کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ایران نفت خود را برای چند سال آینده پیش فروش کرده است و این موضوع نگرانی‌ها در ارتباط با تحریم‌ها را کاهش می‌دهد.
وی به افزایش تولید روزانه نفت از سوی کشورمان اشاره کرد و گفت: افزایش تولید نفت یعنی بازار فروش هم برای آن وجود دارد و تحریم نفتی از سوی چند کشور مطمئنا آسیبی را متوجه ما نمی‌کند.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول