اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

ایمان حاشیه‌ای نوعی بیماری و سکولاریسم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس‌ گفت: ایمان حاشیه‌ای همان است که انسان همه ابعاد زندگی مادی خود را همواره اصل قرار داده و در ضمن آن نماز و روزه‌ای هم می‌خواند و این نوعی بیماری و سکولاریسم است.

ایمان حاشیه‌ای نوعی بیماری و سکولاریسم است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی جمعه شب در مراسم سوگواری هیئت فرهنگی مذهبی فداییان ولایت در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم در سخنانی اظهار کرد: بندگی خداوند و فقط توجه به خواست الهی و تبعیت محض از ولی خدا تمرین و توجه می‌خواهد.
وی خاطرنشان کرد: در زمان قیام اباعبدالله الحسین(ع) کسانی که ایمانشان از روی عادت و شکم‌هایشان از حرام پر شده بود، نتوانستند جبهه حق و باطل را از هم تمییز بدهند و در برابر فرزند رسول الله(ص) صف‌آرایی کردند.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امتحانات و ابتلائات الهی در هر عصر و زمان و برای همه انسان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: ما فقط باید از خدا بخواهیم که به ما توانایی گذر از امتحانات و فتنه هایی که رخ می‌دهد را به ما عطا کند.
وی با بیان اینکه در زمان غیبت حضرت ولیعصر(عج) ولی فقیه برای ما حجت و معیار حق است گفت: در زمان بروز فتنه باید برای شناخت و عمل به تکلیف خود و درک و فهم ولی فقیه و شناخت راه از بیراهه تلاش کنیم.
آقاتهرانی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در هر زمان به روشنی صراط حق و حجت الهی را به ما نشان می‌دهد و این ما هستیم که باید با آگاهی و بصیرت این نور هدایت را تشخیص داده و از آن تبعیت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، عبادت برخی از بندگان را فقط در حرف و نه در عمل عنوان کرد و افزود: بسیاری از مردم دچار نوعی بیماری هستند و آن ایمان حاشیه‌ای است.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایمان حاشیه‌ای همان است که انسان همه ابعاد زندگی مادی خود را همواره اصل قرار داده و در ضمن آن نماز و روزه‌ای هم می‌خواند و این نوعی بیماری و سکولاریسم است.
وی با طرح این پرسش که آیا امروز حقیقتا در جامعه ما و در بازارها و ادارات بندگی خداوند مطرح است یا خیر، اظهار کرد: امروز در جامعه ما فقط عنوان «اسلامی» سر در ادارات و دانشگاه‌های ماست و اگر مجلس و دولت و قوه قضاییه به این درد مبتلا شوند، نظام اسلامی از دست خواهد رفت.
آقاتهرانی همچنین تصریح کرد: همین حاشیه بودن ایمان و معنویت در زندگی مردم، مانع از ظهور حضرت ولیعصر(عج) است، زیرا اگر همه کارها در راه خدا و برای خدا انجام شود و همواره آموزه‌های دینی به عنوان اصل و اساس مطرح شود، امام زمان(عج) در جمع ما حاضر خواهند شد.
وی در ادامه افزود: وقتی سیاست ما عین دیانت ما باشد، آنگاه این سیاست همان صراط مستقیم خواهد بود که نجات بخش انسان‌ها بوده و نظام اسلامی بر اساس آن سر و سامان خواهد گرفت.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همین نفاق در ادعای دینداری و بندگی نکردن خداوند، کربلا و عاشورای حسینی را رقم زده است، اظهار کرد: کسانی که ایمان خود را در حاشیه قرار می‌دهند، در دنیا و آخرت زیانکار خواهند بود و راه به جایی نمی برند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی باید در صراط مستقیم قرار گرفته، همه واجبات را با خلوص انجام داده و از محرمات دوری کنیم و ذکر و یاد خداوند در همه شئون زندگی ما جاری و ساری باشد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول