اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

پلدختر شهر هزار چشمه!

خبرگزاری فارس: به علت فرسودگی شبکه آب شرب شهر پلدختر، نشت و فوران آب از ده‌ها نقطه از کوچه‌ها خیابان‌ها و معابر این شهر کوچک به مانند چشمه‌هایی است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

پلدختر شهر هزار چشمه!
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، قرار داشتن ایران در منطقه گرم و خشک موجب شده تا استحصال و بهره‌برداری از آب به ویژه آب شرب سالم موضوع مهمی به شمار برود.
در نخستین روز از سال 88 مقام معظم رهبری در اجتماع باشکوه مردم مشهد و زائرین حرم رضوی بحث مهم اصلاح الگوی مصرف را مطرح نمودند و فرمودند، که برخی اسراف‌ها در اختیار مردم نیست، بلکه در اختیار مسئولان است، مثل فرسودگی شبکه آب که مسئولان برای آن باید چاره اندیشی کنند.
به علت فرسودگی شبکه آب شرب شهر پلدختر، نشت و فوران آب از ده‌ها نقطه از کوچه‌ها خیابان‌ها و معابر این شهر کوچک به مانند چشمه‌هایی است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
عدم توجه متولیان آب و فاضلاب شهری در ترمیم و بازسازی شبکه توزیع، سبب هدر رفت این مایه حیاتی و اکسیر زندگی شده، به طوری که بسیاری از کوچ‌ها و معابر شهر همیشه خیس و چشمه‌های جوشان قابل مشاهده و این شهر گرمسیری را به شهر هزار چشم تبدیل کرده است.
فوران آب از داخل خیابان‌ها و کوچه‌های شهر پلدختر به مانند چشمه‌های است، که دیده هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
برای اثبات این موضوع کافی است، قدمی در شهر پلدختر بزنید که چطور آب شرب این شهر از کوچه‌ها خیابان‌ها فوران می‌کند، البته هرکس که نداند، که علت این نشتی شبکه‌ها یا خطوط لوله آب شهر است، به اشتباه افتاده و فکر می‌کند، این‌ها چشمه‌های جوشان و طبیعی هستند.
عبدالله پورکائید رئیس امور آب و فاضلاب پلدختر دلیل نشت آب شرب شهر پلدختر فرسودگی خطوط شبکه توزیع اعلام کرد و گفت: این اداره  ترمیم و بازسازی شبکه‌های توزیع را روزانه انجام می‌دهد.
با این وجود و محدودیت منابع آب و توزیع فصلی نامناسب بارندگی و خشکسالی‌های اخیر و کم شدن تنها  سفره تأمین آب شهر پلدختراین زنگ خطری است، که هر چه زودتر متولیان آب و فاضلاب شهر پلدختر به فکر افتاده و با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق، کار شناسایی و اصلاح‌نشتی شبکه‌های آب‌رسانی در داخل کوچه‌ها و خیابان‌ها، جلوی هدر رفت این همه آب را بگیرند، زیرا که هدر دادن و عدم مدیریت صحیح مصرف آب با معنویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های وزارت محترم نیرو هم‌خوانی ندارد.
همه ما باید بدانیم که اولاً حجم آب‌های شیرین قابل استفاده توسط انسان بسیار محدود است و میزان بارندگی سالانه ما بسیار کمتر از میانگین بارندگی جهانی است.
بنابر این برای بهره‌برداری صحیح از منابع آب باید اول مدیران ما  منابع و اهمیت آن را به خوبی درک و بر روی آنها برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند، نه اینکه آنها به دنبال حفر چاه‌های متعدد و برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیر زمینی باشند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول