اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از نیمه دوم سال 91 انجام می‌شود؛

انجام همه مراحل صدور کارت شناسایی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیر حراست ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از انجام همه مراحل صدور کارت شناسایی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد از نیمه دوم سال 91 خبر داد.

انجام همه مراحل صدور کارت شناسایی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، شاهین کاظمی منصورآباد در جمع خبرنگاران این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن هفته ثبت احوال اظهار داشت: در سوم دی‌ماه امسال سازمان ثبت احوال کشور وارد نود و چهارمین سال خدمتگزاری به مردم ایران اسلامی می‌شود.
وی افزود: سازمان ثبت احوال سازمانی دولتی و حاکمیتی بوده که دارای قدمتی بیش از سایر دستگاهای دولتی در کشور است.
کاظمی منصورآباد ادامه داد: اهمیت و جایگاه این سازمان به دلیل ثبت پایه و رخدادهای زندگی مردم ایران است.
رئیس حراست ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاریخچه سازمان ثبت احوال کشور ابراز داشت: سازمان ثبت احوال کشور در سال 1297 هجری شمسی با صدور نخستین شناسنامه به نام فاطمه تهرانی در تهران آغاز به کار کرد.
وی تصریح کرد: از سال 1297تاکنون تحولات و تغییرات گسترده‌ای در سازمان ثبت احوال کشور به وجود آمده و این سازمان هم اکنون به‌عنوان یکی از نهادهای پویا، متحرک و بالنده کشور مطرح است.
کاظمی منصورآباد تاکید کرد: سازمان ثبت احوال قصد دارد به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زیرساخت‌های خود را الکترونیکی و مکانیزه کند تا خدمت‌رسانی به مردم به صورت روزآمد و در خور شان این مردم باشد.
وی با اشاره به تاسیس سازمان ثبت‌احوال در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در سال 1337 تاسیس و بنای تشکیل آن در گچساران گذاشته شد.
کاظمی منصورآباد با اشاره به اهم وظایف سازمان ثبت احوال عنوان کرد: ثبت وقایع چهارگانه حیات، ولادت، ازدواج، طلاق و ثبت واقعه فوت از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.
وی تشکیل و صدور کارت شناسایی ملی با قابلیت پوشش یک میلیارد نفر را از دیگر وظایف و قابلیت‌های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: از جمله ماموریت‌های این سازمان در حال حاضر پیگیری ثبت الکترونیکی حیاتی چهارگانه و اتقان اسناد به دلیل اهمیت ثبت این وقایع بوده که مقام معظم رهبری این موضوع را در قالب ماموریتی جدید به این سازمان محول کرده است.
این مقام مسئول استانی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال کشور اقدامات عاجل و فوری را به دستور مقام معظم رهبری در راستای صدور شناسنامه‌های الکترونیکی در دستور کار قرار داده است.
وی ضریب ایمنی بالا، جلوگیری از جعل، آسیب یا خدشه وارد کردن به شناسنامه‌های الکترونیکی را از جمله خصوصیات این طرح دانست و افزود: با الکترونیکی کردن اسناد و شناسنامه‌ها و کارت ملی ضریب جعل در این اسناد  100 درصد کاهش و به عدد صفر رسیده است.  
کاظمی منصورآباد با اشاره به عملکرد سازمان ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد از نیمه دوم سال 91 تمام عملیات اجرایی صدور کارت شناسایی را به صورت هوشمند و الکترونیکی انجام می‌دهد.
وی عنوان داشت: در سال 90 دو پروژه مهم در سطح کهگیلویه و بویراحمد به انجام رسیده است.
رئیس حراست ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: صدور شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15سال در راستای ماموریت‌های این سازمان و اسکن و تصویربرداری از اسناد در ادارات از پروژه‌های مهم این سازمان در سال 90 است.
وی گفت: یک میلیون و 200 هزار برگ سند در ادارات تابعه کهگیلویه ‌و بویراحمد به صورت الکترونیکی در این سازمان آرشیو شده و تا پایان سال عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول