اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 8 ماه گذشته؛

280 نفر در یزد بر اثر تصادف جان باختند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: در هشت ماه گذشته 278 نفر بر اثر تصادف در جاده‌ها و خیابان‌های یزد جان خود را از دست داده‌اند.

280 نفر در یزد بر اثر تصادف جان باختند
علی سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد از کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات در سطح معابر استان یزد طی هشت ماه نخست سال جاری خبر داد.
وی افزود: آمار فوت‌شدگان ناشی از تصادفات در این مدت 278 نفر بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.4 درصد کاهش داشته است.
سلیمان‌پور، آمار کشته‌شدگان تصادفات در مدت مشابه سال گذشته در استان یزد را 288 نفر اعلام کرد.
وی همچنین آمار مصدومان تصادفاتی که در سراسر استان طی هشت ماه نخست امسال به پزشکی قانونی ارجاع شده را 5هزار و 32 نفر اعلام کرد.
سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 5 هزار و 24 مورد ثبت شده، از افزایش قابل توجهی برخوردار نیست.
مدیرکل پزشکی قانونی یزد عنوان کرد: آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در معابر سطح استان طی آبان‌ماه امسال 11مورد زن و 15 مورد مرد گزارش شده است.
وی افزود: از این تعداد هشت نفر مربوط به سوانح ترافیکی در معابر درون شهری و 16 مورد مربوط به سوانح در معابر برون شهری بوده و دو مورد نیز از سایر استان‌ها به پزشکی قانونی این استان ارجاع شده است.
سلیمان‌پور، همچنین تلفات ناشی از سوانح ترافیکی در سطح استان را در مقایسه با آبان‌ماه سال قبل دارای چهار درصد افزایش خواند.
وی آمار مصدومان تصادفات آبان‌ماه سال جاری که به پزشکی قانونی مراجعه کردند را 429 نفر مرد و 174 نفر زن اعلام کرد و افزود: این آمار با مقایسه مدت مشابه در سال قبل که 469 نفر مرد و 162 نفر زن گزارش شده کاهش 4.4 درصدی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول