اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند بنابراین باید با همکاری آموزش و پرورش اقداماتی در این زمینه صورت پذیرد.

امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در دومین روز از کارگاه آموزشی ـ توجیهی معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه علمیه اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مردم با سازمان اوقاف و موضوع وقف آشنایی ندارند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به وظایف اوقاف اشاره و خاطرنشان کرد: اوقاف از نظر قانون دو وظیفه مهم دارد اما در کنار آن بعد از انقلاب نیز وظایفی به این سازمان واگذار شده است.
وی وظیفه اول را بحث اداره کردن موقوفات برشمرد و بیان کرد: بحث اداره موقوفات یکی از وظایف اوقاف است و هیچ کس نمی تواند در موقوفات تصرف کند مگر اینکه با اجازه ولی فقیه باشد.
شرفخانی ادامه داد: واقفان هر کدام نیت‌هایی را برای موقوفات خود داشته‌اند که این نیت‌ها بیش از 700 نیت است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان داشت: برخی از موقوفات برای پشتیبانی از دانش آموزان در نظر گرفته شده است و اوقاف لوازم تحریر را تهیه کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه امامزاده‌ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اظهار کرد: رهبری هم تاکید دارند که امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند بنابراین باید با همکاری آموزش و پرورش اقداماتی در این زمینه صورت پذیرد.
شرفخانی افزود: بقاع امامزاده‌ها ظرفیت خوبی دارند که خیلی‌ها به این موضوع توجه ندارند و بزرگترین مجموعه‌ای که نظام می‌تواند بر روی آنها سرمایه گذاری کند امامزادگان هستند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش و بقاع امامزاده‌ها بهترین ظرفیت برای اقدامات فرهنگی هستند که می‌توانند در کنار هم با جنگ نرم دشمن مقابله کنند.
وی اضافه کرد: هنوز مسئولان فرهنگی جنگ نرم را درک نکردند چون هنوز نمی‌دانند جنگی وجود دارد و همین باعث شده تا توجهی در این زمینه نشود.
شرفخانی عنوان داشت: با توجه به اینکه رهبر فرمودند باید در جنگ نرم جبهه خودی و معارض صف آرایی کنند، از آنجایی که جبهه معارض صف آرایی کرده ما نیز باید صف آرایی خود را آغاز کنیم.
وی افزود: معنای این صف آرایی این است که آموزش و پرورش با اوقاف و حوزه و دیگر مراکز حوزوی صف آرایی کنند و هیچ کسی آرام ننشیند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ظرفیت امامزاده‌ها تاکید کرد و گفت: وقتی امامزاده‌ها ظرفیت دارد تا دانش آموزان در آ» حضور پیدا کنند بنابراین باید این اتفاق بیفتد و اردوهای دانش آموزی به سمت امام زاده‌ها برود که اماکنی برای ترویج قرآن و عترت هستند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول