اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه خبر داد:

کاهش سالانه 10 درصد از تلفات جاده‏ای

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از کاهش سالانه 10 درصد از تلفات جاده‏ای به عنوان یکی از مهم‏ترین برنامه‏های دولت خبر داد.

کاهش سالانه 10 درصد از تلفات جاده‏ای
علی نیکزاد در حاشیه مراسمی که با حضور نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، مسئولان وزارت راه و شهرسازی و تعداد زیادی از راهداران کشور در مجموعه پیست اسکلی آبعلی برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، از کاهش 13.1 درصدی تلفات جاده‏ای کشور در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این رقم در قیاسی با آمارهای شش ماه نخست سال گذشته به دست آمده است.
وی، راهداران را چشم امید مردم راهی در جاده‏های کشور خواند و افزود: در حال حاضر بدون شک چشم امید مردم ایران اسلامی به هنگام حرکت و تردد در جاده‏های کشور، راهداران هستند.
نیکزاد ادامه داد: از این رو حضور قدرتمند راهداری به عنوان بخشی از خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی در جاده‏های کشور آسودگی خاطر را به مردم هدیه می‏دهد.
وزیر راه و شهرسازی بهبود امینی راه‏های کشور را مایه مباهات ایران اسلامی خواند و گفت: بالا رفتن سطح ایمنی در راه‏های کشور، غروری ملی و محصول کوشش نهادهایی مانند راهداران، هلال احمر، پلیس راه و سایر دستگاه‏های ذی‏ربط در این زمینه است.
نیکزاد تصریح کرد: اگر این روند رو به‏ رشد با همان شتاب خود ادامه می‏یافت آن گاه این آمار در حال حاضر به 57 هزار کشته در سال می‏رسید.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تبعات درگذشت فردی از یک خانواده اظهار کرد: شاید به کار بردن جمله «درگذشت فردی از یک خانواده» در زبان محاوره‏ای ساده به نظر آید؛ اما فقدان سایه پدر، مادر و سرپرست بر یک خانوار، تبعات بسیاری را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: اما تلاش‏های دولت خدمت‏گذار نهم و دهم با محوریت راهداران خدوم و ولایی، کاهش آمار تلفات جاده‏ای منجر به فوت را به افتخاری بزرگ بر تارک تاریخ این کشور ثبت و ضبط خواهد کرد.
نیکزاد با اشاره به مصوبات پیشین دولت مبنی بر کاهش سالانه سوانح رانندگی خاطرنشان کرد: برنامه‏های دولت در زمینه کاهش سالانه 10 درصد از تلفات جاده‏ای همچنان به قوت خود باقی است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اما تلاش مجموعه خدوم خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی کاهشی بیش از این درصدهاست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول