اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح تست نشتی خطوط گاز در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح سیستم مانیتورینگ تست مقاومت و نشتی خطوط شبکه و تغذیه گاز برای نخستین‌بار در سطح شرکت ملی گاز ایران آغاز شده است.

اجرای طرح تست نشتی خطوط گاز در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امیر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مدت اجرای این پروژه یک ساله است و سامانه برای انجام تست‌های میدانی و صنعتی شدن در اختیار واحد بازرسی فنی شرکت گاز قرار گرفته تا در اجرای آزمایشات مربوطه در پروژه‌ها به کارگیری شود.
وی با بیان اینکه به منظور انجام آزمایش مقاومت و نشت، متغیرهای فشار و دمای سیال یا گاز در نقاطی از خطوط لوله باید با دقت زیاد اندازه‌گیری و مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: برای اجرای این طرح 240 میلیون ریال هزینه شده است.
رضوی با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: جلوگیری از امکان هرگونه دخل و تصرف در تمام مراحل آزمایش به وسیله اپراتور، دقت بالای آن در داده‌برداری‌های صحیح و نیز بایگانی نتایج آزمایش برای سال‌های طولانی از مزایای اجرای این طرح است.
این مسئول اضافه کرد: در احداث و توسعه شبکه‌های گاز قبل از آغاز بهره‌برداری یکی از تست‌های مهم و ضروری انجام آزمایش مقاومت و نشت بر روی خطوط گاز دفن شده در خاک است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این اقدامات به صورت دستی و توسط اپراتور انجام می‌شود که وجود سنسورهایی با دقت خیلی زیاد، سیستم‌های مانیتورینگ، دستگاه‌های مطمئن ذخیره داده‌ها و بسترهای مخابراتی، انجام آزمایش مقاومت و نشت در این راستا تاثیرگذار است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی اظهار داشت: در این پروژه با به کارگیری ابزار مدرن، داده‌های مورد نیاز دما و فشار از طریق ترانسمیترهای مربوطه با دقت بسیار بالا و به صورت پیوسته قرائت شده، داده‌های فشار در رایانه محل و داده‌های دما در حافظه Data Logger های مدفون در خاک و جاسازی شده در داخل روغندان ثبت و ضبط می‌شوند.
رضوی با بیان اینکه با استفاده از داده‌های فشار و یکی از Data Logger های متصل به لوله، منحنی‌های دما و فشار ترسیم و در هر لحظه وضعیت آزمایش را نشان می‌دهد، ادامه داد: پس از پایان آزمایش و تخلیه اطلاعات ضبط شده، تجزیه و تحلیل‌های مربوط به تعیین ضریب C و نتیجه آزمایش به وسیله نرم‌افزار ویژه صورت انجام و نتیجه در قالب فرم‌های ویژه صادر می‌شود.
این مسئول در ادامه از اجرا و راه‌اندازی پروژه مونیتورینگ مصارف عمده در سه ایستگاه مصارف عمده شامل نیروگاه سیگل ترکیبی ارومیه، کارخانه سیمان ارومیه و پتروشیمی ارومیه در آینده‌ی نزدیک خبر داد.
وی همچنین تعداد مشترکان شرکت گاز استان آذربایجان غربی را بیش از 547 هزار مشترک اعلام کرد.
به گفته وی انجام بیش از 390 کیلومتر  شبکه‌گذاری،  اجرای 13 کیلومتر خط انتقال، نصب بیش از 9 هزار انشعاب، پذیرش بیش از 27 هزار مشترک، گازرسانی به 36 روستا و 25 مورد از صنایع و مصرف‌کنندگان عمده از مهم‌ترین اقدامات انجام یافته در سال جاری بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول