اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد:

تخلف در اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور

خبرگزاری فارس: دبیر کل خانه کارگر گفت: سازمان تامین اجتماعی در اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور تخلف می‌کند.

تخلف در اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا محجوب عصر پنجشنبه در همایش دبیران اجرایی خانه کارگر با اشاره به تصویب استفساریه بند ب تبصره ۲ ماده ۷۶ اصلاحیه قانون تامین اجتماعی درباره مشاغل سخت و زیان‌آور، بر اجرای این قانون توسط سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: از زمان تصویب این قانون، تامین اجتماعی در اجرای آن تخلف داشته و آن را سلیقه‌ای اجرا می‌کرد.
وی با انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی افزود: این سازمان تاکنون مطابق قانون عمل نکرده و حقوق کارگران را تضییع کرده است.
وی با اشاره به اینکه مجلس این قانون را تفسیر کرده و آن را وضع نکرده، توضیح داد: بر اساس قانون افرادی که در مشاغل سخت و زیان‌آور اشتغال دارند با ۲۰ سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و بر این اساس به ازای هر یک سال کار یک و نیم سال سابقه محاسبه می‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان‌های با شرایط آب و هوایی نامطلوب مانند خوزستان و بوشهر، حتی کارمندان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و باید با سابقه ۲۰ سال بازنشسته شوند.
وی در نظر گرفتن ۲۰ روز حقوق برای کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور را ظلم به کارگر دانست و اظهار داشت: ۴ هزار کارگر شاغل در صنعت نفت که عمده آن‌ها خوزستانی بودند و در شرایط دشوار کار می‌کردند، با تفسیر ساختگی سازمان تامین اجتماعی از قانون و به صورت ناعادلانه بازنشسته شدند.
محجوب تاکید کرد: در قانون مشاغل سخت و زیان آور به بیمه شده اجازه داده شده که بازنشستگی زود‌تر از موعد داشته باشد، اما سازمان تامین اجتماعی کارگران را وادار می‌کرد و به آن‌ها تکلیف می‌کرد که پیش از موعد بازنشسته شوند و سنوات آن‌ها نیز به درستی محاسبه نمی‌شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اعتراض سازمان تامین اجتماعی نسبت به طرح استفساریه این قانون، گفت: سازمان تامین اجتماعی مجلس را به ظلم متهم کرده، در حالی که این سازمان با اجرا نکردن قانون به مردم ظلم می‌کند و در این مدت به هزاران نفر ظلم شده و نگذاشتند به حقوقشان برسند.
وی با تاکید بر اینکه قانون زشت یا زیبا باید اجرا شود و کسی حق عدول از قانون ندارد، افزود: این در حالیست که سازمان تامین اجتماعی، با تدوین آیین نامه مشمولان این قانون را محدود و عملا تخلف کرده است.
محجوب با بیان اینکه در تحقیق و تفحص نتوانستیم از تخلفات تامین اجتماعی چشم پوشی کنیم، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مرکز صدور قانون شده و آیین نامه و قانون تدوین و اختراع می‌کند.
وی همچنین از مفقود شدن پرونده‌های بیمه شدگان در سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد و این سازمان را مسئول هزینه‌های مفقود شدن اسناد دانست، نه کارگران.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول