اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

برخی خواص امر به معروف ونهی از منکر را نشناخته‌اند

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: برخی خواص هنوز به فلسفه و ماهیت این فریضه بزرگ الهی پی نبرده‌اند.

برخی خواص امر به معروف ونهی از منکر را نشناخته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده ظهر امروز در جمع مربیان پرورشی مدارس این شهرستان اظهار داشت: باید منکرات و معروفات به خوبی شناخته شود تا بتوان در راستای احیای آن قدم برداشت
و وظیفه ما معرفی فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی افزود: وظیفه ما معرفی  امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه بزرگی است که امام حسین‌(ع) در شش مکان عنوان کردند که قیام من، خانواده و یارانم برای عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.
معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، بر اهمیت این فریضه الهی تأکید و متذکر شد: جامعه‌ای که به امر معروف و نهی از منکر عمل نمی‌کند، مردم چنین جامعه‌ای باید یا طالب مرگ خود از خدا باشند و یا در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت برسند.
صادق‌زاده فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دارای سه رکن اصلی قلبی، لسانی و یدی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آنچه را که مسئول آن هستیم تذکر لسانی است که مقام معظم رهبری نیز تأکید بر تذکر لسانی وظیفه همگانی دارد.
وی، عدم پذیرش نصیحت در تذکر لسانی در جامعه را یکی مهمترین مشکلات پیش رو در زمینه تذکر لسانی عنوان کرد و گفت: فرهنگ پذیرش نصیحت در جامعه کمرنگ است و هر مؤمنی که پذیرش ندارد به ورطه نابودی می‌رود.
معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف کشور توجه به 30 ویژگی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین عامل ترویج این فریضه الهی در جامه ذکر کرد.
صادق‌زاده، آموزش، عامل به عمل، بیان با استدلال، بیان مخفی، زبان نرم، پذیرش، استفاده از داستان و مثل‌ها، تکرار فردی و جمعی، تذکر نوشتاری، عبوس بودن مقابل عمل منکر را از جمله این ویژگی‌ها نام برد.
وی هدف از امر به معروف و نهی از منکر را اصلاح جامعه و فلسفه این فریضه را محبت خواند و عنوان کرد: برای اینکه امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید خودسازی کنیم و خود را عاری از هرگونه منکر و بدی سازیم.
معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف کشور بر نقش مهم تذکر لسانی در جامعه تأکید کرد و گفت: معلمان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش تذکر لسانی را باید به بچه‌ها آموزش بدهند.
به گفته وی بچه‌ها در سنین کودکی قدرت فراگیری بالایی دارند و آموزش‌ها در ذهن بچه‌ها برای همیشه ثبت، ضبط و ماندگار می‌شود.
دومین دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه معلمان آموزشی، معاونان و مربیان پرورشی مدارس شهرستان در کانون الزهرای شهرستان کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول