اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز راهداری؛

راهداران استان اردبیل به گردنه‌های برفگیر اعزام شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با اول دی ماه روز راهدار، راهداران استان اردبیل به گردنه‌های حادثه‌خیز و برفگیر این استان اعزام شدند.

راهداران استان اردبیل به گردنه‌های برفگیر اعزام شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که پیش از ظهر امروز در اداره کل راه و ترابری استان اردبیل برگزار شد راهداران در قالب اکیپ‌های مختلف با 220 دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهی نقاط برفگیر و پرحادثه شدند.
این راهداران با استقرار در محورهای اصلی و فرعی در قالب‌اکیپ‌های مستقر در راه‌های روستایی، راهدارخانه‌های ثابت و سیار خدمات ایمنی و راهداری را به مردم ارائه می‌دهند.
در 10 شهرستان استان اردبیل با هشت راهدارخانه ثابت و سیار راهداران از آغاز دی ماه تا پایان ایام برفگیر در این جاده‌ها مستقر شده و علاوه بر هدایت ماشین‌های گرفتار شده در برف نسبت به ارائه خدمات ایمنی و استاندارد سازی راه‌ها اقدام می‌کنند.
360 نفر از راهداران در این عملیات که به مدت بیش از سه ماه طول می‌کشد در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند، این راهداران با همکاری نیروهای پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و... در ایام زمستان زمینه را برای سفر سهل و آرام مردم در جاده‌ها فراهم می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان اردبیل نیز در سخنانی با بیان اینکه روز راهدار یادآور ایثار و خدمت‌رسانی بی‌منت در جاده‌هاست، اظهار داشت: ارتقای طرح هندسی راه‌ها، نصب سیستم‌های روشنایی در طول مسیر راه‌ها به خصوص نقاط پرحادثه، حضور به موقع راهداران در محورهای مواصلاتی برای امدادرسانی و پاک‌سازی مسیر راه‌ها، نمک‌پاشی و برف‌روبی به صورت شبانه‌روزی در زمستان و ایام بارندگی و... از جمله اهداف اجرای طرح زمستانی راهداران است.
فاضل حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: با اجرای طرح زمستانی در اعزام راهداران به نقاط برفگیر در نظر داریم سفر مطمئن و ایمن را برای مردم به ارمغان آوریم که این می‌تواند بزرگ‌ترین دستاورد و پاداش ما در جاده‌های استان در طی این مدت باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول