اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری گیلان خبر داد:

فعالیت 416 راهدار گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری گیلان از فعالیت 43 گروه راهداری و تعداد 416 نفر در این گروه‌ها در استان خبر داد و گفت: این نیروها برای راهداری زمستانی امسال در گیلان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 416 راهدار گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری، اظهار داشت: 26 آذرماه سال 62 به دلیل شرایط خاص آن دوران از نظر جنگ و حمل و نقل کالا امام (ره) دستور داد برای تخلیه بار متصدیان امور اقدام بسیجی صورت دهند.
وی با بیان اینکه روز اول دی به عنوان آغاز فصل زمستان است، افزود: با توجه به شرایط خاص زمستان و اهمیت باز نگه داشتن راه‌ها در این فصل و تلاش صادقانه و بی‌ادعای راهداران راه و ترابری، این روز را روز راهدار نامگذاری کردند.
این مسئول، راه‌های گیلان را 10 هزار و 628 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این مقدار معادل 11 هزار و 773 کیلومتر راه هم‌سنگ است.
علیپور تعداد پل‌های حوزه استحفاظی گیلان را در مجموع 15 هزار و 950 دستگاه پل عنوان کرد و گفت: مساحت این پل‌ها 143 هزار و 550 متر مربع است.
وی از وجود 24 راهدارخانه ثابت و سیار و 14 اداره راه و ترابری در استان خبر داد و ابراز داشت: 10 راهدارخانه سیار در گیلان وجود دارد.
مدیرکل راه و ترابری گیلان با بیان اینکه در راه تاسیساتی نصب است که اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: از جمله این تاسیسات پل، روشنایی، خط‌کشی و... است.
وی، وجود 53 کیلومتر آزادراه در گیلان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و تصریح کرد: 227 کیلومتر بزرگراه در استان موجود بود که اکنون به بیش از 367 کیلومتر افزایش یافته که نشانه رشد 62 درصدی در طول بزرگراه‌های استان است.
علیپور طول راه‌های آسفالته روستایی گیلان را دو هزار و 45 کیلومتر در سال 84 عنوان کرد و بیان داشت: این میزان آسفالت در سال 89 به 564 کیلومتر رسیده است که 62 درصد رشد داشته است.
این مسئول، تعداد آبادی‌های بالای 50 خانوار در سطح استان را یک‌هزار و 475 روستا ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر 86 درصد روستاهای بالای 50 خانوار گیلان از راه آسفالته برخوردار هستند.
وی با تصریح بر اینکه 43 گروه راهداری در گیلان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد 416 نفر در این گروه‌ها برای راهداری زمستانی فعالیت می‌کنند.
علیپور، میزان ماشین‌آلات راهداری گیلان را 269 دستگاه عنوان کرد و ابراز داشت: از عمر ماشین‌آلات سنگین 20 سال می‌گذرد.
وی با اشاره به اقدام‌های راه و ترابری در زمستان امسال، تصریح کرد: امسال 800 تن نمک و 5 هزار تن ماسه خریداری شده و مستقر هستند.
مدیرکل راه و ترابری گیلان اهداف مهم راهداری را شامل تقلیل میزان خرابی راه، افزایش عمر مفید، دوام، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، تامین سطح مناسب و باز نگه داشتن راه‌ها در طول شبانه‌روز عنوان کرد.
وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های راه و ترابری گیلان تصریح کرد: راه‌آهن گیلان مهم‌ترین پروژه این استان است و پس از آن نیز 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت‌‌ ـ ‌قزوین دومین پروژه مهم محسوب می‌شود.
علیپور به پروژه‌های در دست اجرای راه و ترابری گیلان اشاره کرد و بیان داشت: محور کلاچای‌ ـ رحیم‌آباد ـ قزوین به طول 68 کیلومتر در حوزه گیلان از پروژه‌های در دست اجراست.
وی، راه اصلی سنگر ـ سیاهکل ‌ـ بازکیاگوراب را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای راه و ترابری گیلان عنوان کرد و یادآور شد: پل‌های بزرگ 300 متری سفیدرود، افزایش خط عبوری به محور فعلی رودبار ـ منجیل و چهارخطه کردن راه شلمان‌‌ـ املش از دیگر پروژه‌های راه در استان است.
این مسئول درباره راه اصلی سنگر به سیاهکل، ابراز داشت: آسفالت بخشی از مسیر سیاهکل ارزیابی و طرح ورودی به شهر سیاهکل تصویب شده و مسیر از نظر اجرا به خوبی پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول