اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل:

شهادت مفتح اسلامی بودن دانشگاه‌ها را ثبت بخشید

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: دکتر مفتح در زمانی که دانشگاه‌های ما به سمت تفکر لیبرالی و مارکسیستی می‌رفت توانست زمنیه را در دانشگاه‌ها مساعد کرده و جلوی این تفکرات بایستد به طوری که شهادت ایشان اسلامی بودن دانشگاه‌ها را ثبات بخشید.

شهادت مفتح اسلامی بودن دانشگاه‌ها را ثبت بخشید
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی نوروزی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد مشگین‌شهر اظهار داشت: دکتر مفتح توانست در آن اوضاع خفقان که جزو آگاهان زمان و گل سر سبد روحانیت بود اوضاع را طوری هدایت و رهبری کند که با کمک به دانشجویان احیای تفکر اسلامی در دانشگاه‌‌ها را سبب شده و آن زمان که از اسلام تصویر التقاطی در دانشگاه‌ها داده می‌شد و تفسیری مارکسیستی از قرآن شده بود آن شهید بزرگوار جلوی این تفکرات ایستاد و بر همین اساس گروه فرقان که تفسیر مارکسیستی در قرآن ‌را ارائه کرده و به خود جذب می‌کرد با همکاری شهید مطهری زمینه را طوری فراهم کرد که این تفکرات در دانشگاه‌ها از بین برود.
وی بیان داشت: در استمرار همین حرکت‌ها بود که دشمن و منافقین این تحرکات آن روحانی عظیم‌الشان را برنتابید و به جرات می‌توان گفت: شهید مطهری و شهید دکتر محمد مفتح شهدای علم و جنگ نرم هستند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری همایش‌ها و سمینار‌ها را در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه یادآور شد و ابراز داشت: هدف از این سمینار‌ها نزدیک کردن این دو قشر فرهنگی به یکدیگر و همفکری آنها در موضوعات برای همکاری و وحدت نظر است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل اظهار داشت: این سمینارها برگزار می‌شود تا به همگان نشان داده شود علم و حوزه و تفکر حوزوی باید در دانشگاه‌ها و تفکر علمی در حوزه‌ها نهادینه شود.
این مسئول ادامه داد: بر همین اساس در حوزه‌ها در سال‌های گذشته اتفاقات مبارکی رخ داده به طوری که طلبه‌های ما در تمام رشته‌های علوم انسانی تا مقطع دکتری و حتی اعزام به خارج تحصیلات خود را ادامه می‌دهند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول