اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد:

فرهنگ باید دغدغه مسئولان شود

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد گفت: فرهنگ باید به یک دغدغه برای همگان به ویژه مسئولان متولی امر فرهنگ تبدیل شود زیرا اگر دغدغه اصلی، فرهنگ باشد، می‌توانیم در این عرصه قدرتمند عمل کنیم.

فرهنگ باید دغدغه مسئولان شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر مسعودپور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره ارشاد استان یزد اظهار داشت: بحث فرهنگ از مهم‌ترین مباحثی است که حتی در قرآن کریم نیز به آن پرداخته شده است.
وی افزود: هیچ منشوری زنده‌تر و گویاتر از قرآن در انقلاب اسلامی وجود نداشت که فرهنگ اسلامی را بدون پیچیدگی‌ در دسترس همگان قرار دهد.
مسعودپور با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و فکری است، خاطرنشان کرد: استراتژی تئوری در نظام‌های تجاری در شرایط تهاجم نظامی و تهاجم فیزیکی غرق شده بود.
وی تاکید کرد: دشمن پس از آن همه جنگ و کودتا که علیه ملت ایران کرد، به این نتیجه رسید که تنها تهاجم فرهنگی راه ضربه زدن به این ملت است و از راه فکر و اندیشه می‌تواند به انقلاب ضربه وارد کند.
مسعودپور یادآور شد: درست سه سال بعد از هشدار رهبری در مورد تهاجم فرهنگی بود که رئیس سازمان سیا اعلام کرد که به طراحی جنگ جهانی چهارم رسیده‌ایم و به کشور توسعه‌ یافته‌ و پیشرفته‌ای مانند ایران نباید تهاجم نظامی کرد و باید از طریق دیگر وارد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نیز ابزارهای فرهنگی بسیاری در اختیار داریم، افزود: استعدادها بسیار خوبی در عرصه هنر و فرهنگ وجود دارد اما از آنها به درستی استفاده نمی‌شود.
مسعودپور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در عرصه هنر، بودجه‌ها بیشتر شده اما در این بودجه‌ها غرق شده‌ایم و نمی‌دانیم که این پول‌ها را چگونه باید هزینه کنیم.
وی تاکید کرد: اگر دغدغه اصلی ما به سمت فرهنگ رفت‌، می‌توانیم درست و قدرتمند در این عرصه عمل کنیم در غیر این‌صورت به بیراهه رفته‌ایم.
مدیرکل سابق اداره ارشاد استان یزد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد خود در طول مدت تصدی سمت مدیرکلی ارشاد استان یزد اظهار داشت: متاسفیم از اینکه به رغم تلاش‌های بسیار هنوز انجمن مفاخر استان یزد راه‌اندازی نشده و باید کمک کرد تا کارهای بر زمین مانده انجام شود.
محمود عالیشوندی افزود: تعداد موسسات قرآنی در یزدی که به دارالعباده مشهور است، بسیار کم بود اما تلاش کردیم و اکنون 30 موسسه قرآنی در این شهر مشغول فعالیت است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها در فرهنگ شکل می‌گیرد و در فرهنگ اسلامی است که فیلسوفان و عارفان و عالمان به درجات عالی می‌رسند.
غلامحسین دشتی افزود: مشکل بودجه تنها مشکل فرهنگ ما نیست و هر کدام از اهل فرهنگ ما اگر تریبونی پیدا کنند، فریادشان برای فرهنگ بلند خواهد شد.
وی ادامه داد: اما شایسته است که این فریاد را همه جا بزنیم و کسی را در نقصان‌ها مقصر معرفی نکنیم زیرا کار فرهنگی به طور قطع انجام شده که اگر نشده بود، پیام و فرهنگ انقلاب ما امروز به بحرین و ... نمی‌رسید.
در این مراسم از تلاش‌های محمود عالیشوندی تجلیل بهرام عبدالحسینی به عنوان مدیرکل ارشاد استان یزد معرفی شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول