اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت دو روز در شیراز صورت می‌گیرد؛

برگزاری کنگره آموزشی اخلاق حرفه‌ای دستیاری پزشکی کشور

خبرگزاری فارس: مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نخستین کنگره آموزشی اخلاق حرفه‌ای دستیاری پزشکی کشور در روزهای ۳۰ آذر و اول دی ماه جاری در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال برگزاری است.

برگزاری کنگره آموزشی اخلاق حرفه‌ای دستیاری پزشکی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضیاء‌الدین تابعی در نخستین کارگاه کشوری اخلاق پزشکی دستیاران سراسر کشور که در شیراز در حال برگزاری است، اظهار داشت: در جوامع مختلف حرفه‌هایی مانند طبابت، روحانیت، قضاوت، استادی و نظامی‌گری مقدس شناخته می‌شوند که اگر قداست این مشاغل از بین برود، تمام جامعه همراه با آن متزلزل می‌شود.
تابعی افزود: بر این اساس باید سعی کنیم که با آموزش‌هایی که به فعالان در این زمینه‌ها ارائه می‌دهیم، قداست این حرفه‌ها حفظ شود.
وی بیان کرد: برگزاری نخستین کارگاه کشوری اخلاق حرفه‌ای توسط شیراز ابتکاری بود که بر اساس آن تصمیم گرفته شد که به جای بحث‌های یک طرفه، شرایطی را فراهم کنیم تا با حضور دستیاران پزشکی سراسر کشور مسائل مربوط به این موضوع را با تبادل اندیشه مورد بررسی قرار دهیم.
تابعی در زمینه انتخاب گروه دستیاران پزشکی برای این کارگاه آموزشی، گفت: این پزشکان جوان در آینده نزدیک، در قسمت‌های مختلف درمانی و اجرایی به فعالیت می‌پردازند و با آموزش‌هایی که می‌بینند، می‌توانند موضوع اخلاق پزشکی را در عرصه فعالیت خود پیگیری کنند.
در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ابراز داشت: برگزاری کنگره آموزشی اخلاق حرفه‌ای گام نوینی در افزایش سطح کیفی و کمی اخلاق پزشکی است.
محمدهادی ایمانیه افزود: با برگزاری این کارگاه سعی داریم که شاهد ارتقا، ساماندهی و اصلاح ارتباطات منابع انسانی در فرآیندهای درمانی در مراکز آموزشی و بالینی باشیم.
وی بیان داشت: فلسفه رسالت و پیامبری رسول بزرگ اسلام، اخلاق است، بنابراین ما در هر موقعیتی که فعالیت می‌کنیم وظیفه و تکلیف داریم که از پیامبر اکرم (ص) که اسوه و الگوی نیکوی اخلاق است، پیروی کنیم.
ایمانیه اضافه کرد: ما باید در راستای گسترش و تحکیم مبانی اخلاقی کوشا باشیم و با بهره‌گیری از خلق و خوی عظیم نبوی با چشم‌انداز تامین منشور اخلاقی از متون قرآنی به بومی‌سازی آن بپردازیم.
نخستین کنگره آموزشی اخلاق حرفه‌ای دستیاری پزشکی کشور با حضور ۱۰۰ دستیار پزشک از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور به مدت دو روز در ۳۰ آذر و اول دی ماه جاری در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول