اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از سوم تا پنجم اسفند ماه سال جاری؛

کنگره ملی اخلاق پزشکی در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور گفت: از سوم تا پنجم اسفندماه سال جاری کنگره ملی اخلاق پزشکی در اصفهان برگزار می‌شود.

کنگره ملی اخلاق پزشکی در اصفهان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌‌‌‌‌‌الاسلام قدرت الله مؤمنی پیش‌ازظهر امروز در نشست مطبوعاتی در مورد برگزاری دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور بیان داشت: این کنگره که برای نخستین بار در سال گذشته در تهران برگزار شد برای دومین بار بر اساس تفاهمنامه دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت از سوم تا پنجم اسفندماه در استان اصفهان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اخلاق پزشکی در جهان امروز از اهمیت والایی برخوردار است و در کتب قدیمی طب بر آن تاکید فراوان شده است، اظهار داشت: این نکته در کتب اسلامی دانشمندان پزشکی ایران هم نمود داشته که از نمونه‌های آن کتاب قانون اثر دانشمند ابوعلی سینا است.
دبیر علمی دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور در ادامه به پیوستگی بین پزشکی و فلسفه اشاره کرد و افزود: مباحث اخلاقی پایه در سال‌های اخیر تأثیر فراوانی در تصمیم‌گیری قانونی پزشکان داشته است.
وی با بیان اینکه پیشرفت‌های پزشکی بسیاری که در سال‌های گذشته رخ داده است ما را بر آن داشت تا در راستای اهمیت اخلاق پزشکی کنگره‌ای با این عنوان برگزار کنیم، تصریح کرد: این کنگره به منظور تکمیل اخلاق پزشکی برگزار می‌شود.
مؤمنی در ادامه با ارائه تعریفی از اخلاق، آن را یکی از ستون دین برشمرد و گفت: در این کنگره روش چگونه رفتار کردن و مجموعه رفتارهایی که یک پزشک باید داشته باشد، ارائه می‌شود.
وی بیان داشت: بایدها و نبایدهایی که یک پزشک در کار خود باید آنها را رعایت کند جزو اخلاق پزشکی به حساب می‌آید، بر همین اساس نگاه پزشک به حرفه خود نباید نگاه ابزاری باشد.
دبیر علمی دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور ادامه داد: جای تأسف است که چرا عده‌ای اندک با رعایت این موازین افراد بسیار در این زمینه را که دارای اخلاق پزشکی هستند زیر سئوال می‌برند.
وی یکی از اصول اساسی اخلاق پزشکی را نیت عنوان کرد و گفت: باید به قداست علم در این عرصه توجه بیشتری نشان داد تا پدیده‌هایی مانند زیرمیزی در بین جامعه پزشکی وجود نداشته باشد.
مؤمنی با بیان اینکه تاکنون 50 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، تصریح کرد: از تمامی حوزه‌های علمیه، صاحب‌نظران در این عرصه، اساتید و اعضای هیئت علمی سراسر کشور و مراکز پزشکی و درمانی استان اصفهان دعوت می‌کنیم مقالات و نقطه نظرات خود در مورد این کنگره را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای همایش آموزش و اخلاق پزشکی است، اضافه کرد: اگر آموزش‌های اخلاقی ما تصحیح شود، بصیرت اخلاقی نیز به وجود می‌آید.
انتهای پیام/‌‌م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول