اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه لردگان:

عزت کشور به برکت خون پاک شهداست

خبرگزاری فارس: یک مربی عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه لردگان گفت: عزت و سربلندی امروز کشور به برکت خون پاک شهداست.

عزت کشور به برکت خون پاک شهداست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نبی‌الله بابااحمدی عصر امروز در جمع کارکنان سپاه ناحیه لردگان با تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، با اشاره به درس‌های عاشورا، زنده ماندن عاشورا را مدیون خطبه‌ها و سخنان امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) دانست و اظهار داشت: به خواست الهی امام سجاد(ع) از واقعه عاشورا به علت بیماری زنده ماند تا درس‌های عاشورا را ابلاغ کند.
وی در ادامه مکتب شهدای ایران اسلامی را برگرفته از عاشورای حسینی دانست و گفت: در طول دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با تاسی از فرهنگ عاشورا در برابر دشمنان قسم خورده اسلام ایستادند و اکنون بعد از جنگ تحمیلی، بازماندگان جبهه‌ها در تحکیم فرهنگ شهادت و سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف کوشا و با اهدای خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری می‌کنند.
بابااحمدی در ادامه بر ضرورت گرامیداشت یاد شهدا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد و گفت: عاشورا احیاگر دین و بیدارکننده مسلمانان در تمامی اعصار است، بدون تردید انقلاب عاشورا احیاگر دین بود و نگرش در فلسفه وجودی عاشورا بیدار کننده ملل مسلمان در تمامی اعصار است.
وی با بیان اینکه درباره ماهیت وجودی و علل شکل‌گیری واقعه عاشورا جز تکلیف شرعی و شخصی کلام دیگری نمی‌شود، گفت: نهضت عاشورای حسینی آغازگر تحولات در ساخت، بافت و اندیشه جامعه مسلمانان بوده و همچون موجی، فرصت و بستری را ایجاد کرد که آثار و برکات آن را همه جنبش‌های آزادیخواه جهانی احساس می‌کنند.
این مربی عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه لردگان شهادت را یکی از نعمت‌های عظیم الهی دانست و گفت: امروز که هجمه فرهنگی بیگانگان درصدد است تا جوانان ما را از مسیر اسلام منحرف کند، فرهنگ شهادت و یادواره شهدا روحیه شهادت‌طلبی و ایثار و مقاومت را در نسل حاضر زنده و پویا می‌کند.
وی نکوداشت و تکریم شهدا را وظیفه‌ای مهم دانست و خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی امروز کشور به برکت خون پاک شهداست.
بابااحمدی با اشاره به مقام والای شهدا تصریح کرد: شهادت یک نعمت الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و تنها انسان‌های خاصی ‌می‌توانند به آن دست یابند.
وی با بیان اینکه در دفاع مقدس هشت سال در برابر تمام دنیا ایستادیم و سرافراز بیرون آمدیم چون هویت داشتیم‌، گفت:  شهدای ما تاریخ‌ساز شدند همان‌گونه که شهدای کربلا تاریخ‌ساز بودند.
وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را به منزله تجلیل از تلاش و ایثارگری‌های شهدا گرانقدر دانست و بیان کرد: شهدا با تبعیت و پیروی از ولی‌زمان به درجه‌های متعالی دست پیدا کردند.
مراسم شهادت امام سجاد(ع) با حضور کارکنان سپاه ناحیه لردگان در نمازخانه این ناحیه برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول