اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ثبت جهانی برج قابوس؛

اتفاق ویژه‌ای در گردشگری بین‎المللی رقم می‎خورد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: ثبت جهانی برج قابوس از موضوعات مهم استان بوده که می‎تواند جایگاه ویژه‎ای را در گردشگری بین‎المللی رقم بزند.

اتفاق ویژه‌ای در گردشگری بین‎المللی رقم می‎خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود بعد از ظهر در جمع مسئولان گردشگری استان اظهار داشت: با خروج ادارات دولتی از اطراف برج، فضای مناسبی برای توسعه پارک فراهم شده است.
وی تصریح کرد: انجام این پروژه گرچه از الزامات نبوده و بر اساس خواست خودمان صورت گرفته است اما با همکاری خوب ادارات تربیت بدنی، آموزش و پرورش و شرکت برق شهرستان گنبد کاووس نیز همراه شد.
معاون عمرانی استاندار گلستان یادآور شد: پرونده این برج در سال آینده میلادی که تقریبا 12 روز دیگر است مطرح شده که اگر به تصویب برسد برگزاری جشن باشکوهی را با حضور مسئولان خواهیم داشت و یک همایش علمی با همکاری یونسکو برگزار می‌شود.
دادبود بیان داشت: فاضلاب شهرستان گرگان 6 میلیارد تومان اعتبار دارد که در نقاط مختلف شهر قابل اجراست و برای جمعیت 500 هزار نفر تصفیه خانه، بسته به میزان اعتبارات به بهره‎برداری می‎رسد.
وی ادامه داد: بخش‎های مهم از طریق تصفیه‎خانه به یکدیگر متصل می‎شوند که امیدواریم برای حدود 10 هزار مشترک تا پایان این دوره کاری که تیرماه سال 1391 خواهد بود وارد مدار کنیم.
معاون عمرانی استاندار گلستان یکی از مشکلات فاضلاب شهر گرگان را در انشعابات عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه انشعاب‎ها به‎صورت شبکه نیستند بنا داریم تا با برقرار شدن شبکه وارد سیستم شوند، مرتبا این موضوع پیگیری می‎شود تا دیگر معطل بخش دولتی نباشیم.
دادبود اظهار داشت: اگر بتوان از ظرفیت بخش خصوصی برای انجام این پروژه استفاده کرد جهش خوبی در ساماندهی استان به وجود می‎آید هر چند که فاضلاب، اعتبارات کلان می‎خواهداما ما راضی به این اعداد و ارقام نیستیم.
وی در خصوص فرودگاه گرگان و کلاله اظهار داشت: تا پایان دهه فجر سال‎جاری آغاز پروازهای کلاله صورت خواهد گرفت و پیش‎بینی می‎شود پروازها با دو هفته شکل بگیرد با توجه به استقبالی که مردم از این فرودگاه خواهند داشت.
معاون عمرانی استاندار گلستان در خصوص شهرک یک هزار هکتاری اترک گفت: این شهرک یکی از پروژه‎های مهم سرمایه‎گذاری است که تحرک‎آفرین خواهد بود و آینده خوبی را به لحاظ اقتصادی رقم می‎زند.
دادبود خاطرنشان کرد: در راستای این پروژه، سرمایه‎گذاری مشترک بین کشورهای ایران و ترکمنستان، ایران و قزاقستان، ایران با کشورهای عربی شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول