اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشکده علوم قرآنی شمال کشور:

مفاهیم قرآنی در جامعه کاربردی شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی شمال کشور در آمل بر کاربردی کردن مفاهیم قرآنی در جامعه تاکید کرد.

مفاهیم قرآنی در جامعه کاربردی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام سید قاسم حسینی شب گذشته در آیین اختتامیه نهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های مازندران با اشاره به سه ویژگی این جشنواره بیان داشت: قرآن، عترت و بسیج سه ویژگی است که در این جشنواره وجود داشته و با نورانیت و ارزشی بودنشان جلوه خاصی به این مجموعه داده است.
وی با اشاره به اینکه بسیج نیروی فعال در تمام عرصه‌ها است، افزود: قرآن و انقلاب در جامعه مهجور مانده و بسیج با فعالیت‌های به‌روز خود، گامی موثر در رفع این موضوع برمی‌دارد.
حسینی تصریح کرد: در مهجوریت قرآن همه اتفاق نظر داریم و امری بدیهی است و قرآن که کتاب زندگی‌بخش برای همه اعصار است در زندگی ما کاملاً کاربردی نشده است.
این مسئول با اشاره به اینکه ما قرآن را برای مراسم مردگان و رفع بلاها  به کار می‌بریم، ابراز داشت: برای زندگی و راه رسم خاص، قرآن را کاربردی نکرده‌ایم و به کار نبردیم  و این مسایل در تمام قرون باعث شده تا ائمه(ع) و بزرگان دینی در سخنان خود از مهجوریت قرآن در طول تاریخ سخن به میان آوردند.
معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی شمال کشور مستقر در آمل بیان داشت: امیدواریم در تمام ابعاد زندگی قرآن را وارد کرده و قبل از اینکه آن را برای دیگران بیان کنیم برای خود معرفی کنیم و تعریف و فهم درستی از قرآن داشته باشیم.
وی ادامه داد: امید است، شناخت موجود از قرآن در دل ما بسیار کمتر از آن چیزی نباشد که به ذهن و خاطر ما می‌رسد.
حسینی دستیابی به شناخت قرآن را در چهار مرحله دانست و تصریح کرد: مرحله اول شناخت قرآن شناخت ظاهری است و این مرحله برای همه قابل دسترسی بوده و انسان به همان میزان که می‌تواند اهل‌ بیت(ع) را درک کند، قرآن نیز درک می‌کند.
این مسئول شناخت به سیره اهل بیت(ع) و معانی قرآن را مرتبه دوم از شناخت قرآنی دانست و افزود: برای رسیدن به لطیفه و اسرار اهل بیت(ع) در قرآن، سومین مرحله شناخت لازم است که برای تمام انسان‌ها قابل دسترسی نیست.
معاون آموزشی دانشگاه علوم قرآنی آمل خاطرنشان کرد: مرتبه عالیه رسیدن به حقیقت قرآن و اهل بیت(ع) چهارمین مرتبه شناخت است که هر کس نمی‌تواند به این مرحله برسد و باید تلاش کنیم که مرتبه شناخت خود و دیگران را تا حدی ارتقا دهیم تا به کمترین موارد شناخت دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن و اهل ‌بیت(ع) و بسیج دانشگاهی است که در آن بسیج، دانشجو، قرآن و اهل ‌بیت(ع) استاد این دانشگاه هستند، متذکر شد: باید سعی کنیم به همین مقدار از شناخت را که ما را حفظ کرده پایبند بوده و شاگردان خوبی برای این مکتب باشیم.
انتهای ‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول