اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو خبر داد:

اختصاص وام بانک توسعه اسلامی به کاشان

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو گفت: شهرستان کاشان یکی از چهار شهر دریافت‌کننده وام از بانک توسعه است.

اختصاص وام بانک توسعه اسلامی به کاشان
سید مهدی ثمره هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با امضای موافقت‌نامه وام 700 میلیون یورویی با بانک توسعه اسلامی، طرح فاضلاب را در چهار شهر کشور اجرا می‌کند.
وی افزود: بخشی از شهرهای تهران، مشهد و همچنین شهرستان‌های قم و کاشان 4 شهر از یک‌هزار و 60 شهر کشور نام برد که طرح فاضلاب در این شهرها با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی اجرا می‌شود.   
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: اجرای طرح فاضلاب کاشان شروع شده و در این ارتباط 63 میلیون یورو وام از بانک توسعه اسلامی برای دریافت طرح فاضلاب کاشان دریافت شده‌است.
وی با اشاره به تعهد شرکت آب و فاضلاب کاشان برای اجرای چهار ساله این پروژه به بانک توسعه اسلامی تصریح کرد: سرعت در اجرای این طرح برای دریافت وام از بانک توسعه اسلامی حائز اهمیت است.
ثمره هاشمی با تأکید بر اجرای طرح فاضلاب کاشان در زمان مقرر گفت: اجرای به موقع این طرح طبق تفاهم‌نامه بانک توسعه اسلامی نیاز به همکاری مردم، دستگاه‌های متولی و مسئولان شهرستان کاشان دارد.
وی افزود: شهرداری کاشان و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای حفاری خیابان‌ها و معابر سطح شهرستان کاشان باید همکاری تنگاتنگی با شرکت آب و فاضلاب کاشان داشته باشند تا این طرح مرحله به مرحله اجرا شود.
وی همچنین دقت و نظارت در اجرای با کیفیت طرح فاضلاب کاشان را حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: به دلیل نظارت دقیق کارشناسان خارجی بر کیفیت کار پروژه  تأیید و یا رد کیفیت کار طرح نقش مهمی در تفاهم‌نامه بانک توسعه اسلامی و شرکت آب و فاضلاب کاشان در پرداخت تسهیلات دارد.  
ثمره هاشمی تولید، پساب حاصل از فاضلاب در بخش صنعت و کشاورزی را در صرفه‌جویی در مصرف آب و حفظ منابع موجود آب دشت کاشان مهم اعلام کرد و گفت: پساب حاصل از تصفیه‌خانه پروژه فاضلاب کاشان می‌تواند در بخش صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و فشار بر استخراج آب‌های زیر زمینی را کاهش دهد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در کاشان اضافه کرد: مصرف سرانه 170 لیتر آب هر نفر در این شهرستان رقم بالایی برای شهرستانی است که در بحران شدید خشکسالی قرار دارد.
به گفته وی در کشورهایی با میزان بارندگی بالای 2 هزار میلی‌متر بارندگی، سرانه مصرف آب در این کشور 120 و حتی برخی از کشورها کمتر از 100 لیتر است.
ثمره هاشمی بر توجه جدی بر ایجاد فرهنگ، تبلیغ و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، در همه بخش‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی نیز یکسری، بازسازی‌هایی باید در داخل مجموعه‌ها و تأسیسات شرکت‌های آب و فاضلاب انجام شود.
مشاور وزیر نیرو احداث سیستم‌های کنترل از راه دور، کنترل هوشمند، تعویض کنترل‌های خراب، اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب را از جمله این اقدامات نام برد.
به گفته وی مدیریت صحیح مصرف و رعایت الگوی مصرف منابع فعلی آب کشور کفاف دو برابر جمعیت کشور را می‌دهد و این امر نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت قوی و جدی دارد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور فقدان مدیریت قوی بر منابع آب کشور در چهار ماه گذشته را مایه تأسف خواند و یادآور شد: در سال‌های اخیر که با بحران‌های خشکسالی و بی‌آبی روبرو شدیم  تازه به فکر مدیریت وضعیت منابع آب افتاده‌ایم. 
وی همچنین با اشاره به مصرف 92 درصد آب در بخش کشاورزی با راندمان حدود 35 درصد گفت: 65 درصد آب کشور در بخش کشاورزی هدر می‌رود.
سید مهدی ثمره هاشمی مشاور وزیر نیرو روز گذشته برای شرکت در همایش بحران آب در دشت کاشان، به این شهرستان سفر کرد. 
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول