اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

همه تلاش دشمن این است که ایران پیشرفت نکند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: همه حرکت دشمن متمرکز بر عدم ساختن و پیشرفت ایران است، آنها نمی‌خواهند بگذارند ایران شکوفا شده و از تمام امکانات خودش استفاده کند.

همه تلاش دشمن این است که ایران پیشرفت نکند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود احمدی نژاد ساعتی پیش در جمع مردم  شهرستان ورامین در استادیوم تختی ورامین در ارتباط با هدف خلقت انسان اظهار داشت: خدا انسان را برای کمال، تعالی و رسیدن به خود خدا خلق کرده و شهادت اوج آن است، شهدا در راه خدا «انقطاع الی الله» کرده اند، این اوج کمال است که در حادثه عاشورا به زیبایی به تصویر کشیده شد.
رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های امام حسین (ع) افزود: امام حسین (ع) از هر چیزی غیر از خدا گذشت و کمال انقطاع را امام حسین(ع) به نمایش در آورد، صحنه عاشورا را ببینید، امام حسین (ع) همه دار و ندارش در راه خداوند داد و به خدا پیوست و امام حسین(ع) که مظهر غیرت الهی است، می‌دانست که افراد سقوط کرده در حد حیوانیت به زنان و کودکان و خمیه‌ها رحم نمی کنند، از همه اینها برای برپایی پرچم عدالت و انسانیت عبور کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در عاشورا نشان داد که هیچ امر، عشق و دلبستگی نمی تواند مانع رسیدن به خدا شود، همه وجود امام حسین(ع) برای خدا و یکپارچه الهی و تجلی خداوند شد و خدا خود را در چهره امام حسین(ع) به بشریت معرفی کرد و امام حسین(ع) از همه آسمان‌ها و سطوح عبور کرد؛ در لحظه شهادت آن همه ظلم ها را تحمل کرد، در چنین شرایطی افراد شروع می کنند به شکایت و لعن و نفرین کردن، ولی امام حسین(ع) در آن زمان که همه آسمان، زمین و موجودات در حال گریه بودند به کمال انقطاع می رسد و به رضای الهی رضایت می دهد.

ملت شهادت طلب ذلت نمی پذیرد
احمدی‌نژاد تاکید کرد: تا زمانی که باب شهادت باز است، باب ذلت و خواری بسته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه کسی که آماده شهادت باشد، هیچ گاه لباس ذلت را نمی پوشد، عنوان کرد: این درس تاریخ و ماندگار امام حسین(ع) است و شاید به همین دلیل است که پیامبر (ص) امام حسین(ع) را مصباح الهدی و سفینه النجاه معرفی کرده که راه نجات را به همه بشریت نجات داد.
وی در ادامه با اشاره به روحیه شهادت طلبی ملت غیور ایران اسلامی بیان داشت: ملت ایران و مردم سرافراز ورامین پیرو امام حسین(ع)، دانش آموز مکتب شهادت و پرچمدار عزت و شرافت آزادگان جهان هستند.
احمدی نژاد در ادامه عنوان کرد: خدا را شاکریم که مردم ورامین در مقطعی از تاریخ با پذیرش فرهنگ حسینی و فرهنگ شهادت، شب را با حاکمیت مستکبران و ظالمان در هم شکستند و راه آزادگی را به دنیا نشان دادند.

تلاش دشمن بر عدم پیشرفت ایران استوار است
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز ساختن ایران بالاترین عمل صالح و انقلابی است، عنوان کرد: همه حرکت دشمن متمرکز بر عدم ساختن و پیشرفت ایران است، آنها نمی‌خواهند بگذارند ایران شکوفا شده و از تمام امکانات خودش استفاده کند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت کارهای فراوان برای ساختن ایران گفت: ساختن ایران اسلامی یکی از کارهایی که باید انجام شود و همه باید دست در دست هم تلاش کنیم تا این مهم محقق شود.
احمدی‌نژاد با تاکید بر ضرورت حرکتی انقلابی و جهشی برای ایجاد اشتغال و ریشه کنی بیکاری جوانان کشور گفت: کارهایی که ما باید انجام دهیم تسهیلات، راهنمایی و ایجاد اشتغال است و کارهای ما کمک و یاری به دولت برای ایجاد اشتغال است وهر کس دلسوز کشور است باید برای آبادانی کشور تلاش کند.

سازماندهی جوانان ورامین
رئیس جمهور با اشاره به پتانسیل‌های موجود در ورامین خاطرنشان کرد: در ورامین زمین، امکانات و جوانان خوب و تلاشگر وجود دارند و باید تلاش شود تا ایجاد اشتغال شود و دولت نیز تصمیم گرفته جوان‌ها را در شهرستان ورامین سازماندهی کند و زمین و تسهیلات برای کشاورزی، دامداری و ایجاد اشتغال در اختیارشان بگذارد.
احمدی نژاد با بیان اینکه در آینده اخبار خوب از جلسه دولت خواهید شنید، بیان داشت: ما مصمم هستیم که به کمک خدا همه قول هایی که به مردم ورامین داده ایم در همین دولت دهم علمیاتی و اجرایی کنیم.
وی اضافه کرد: در جلسه دولت، کارهایی که انجام نشده مورد بررسی قرار می گیرد و اگر کمبود بودجه و مشکل باشد برطرف می کنیم تا همه مصوبات اجرایی شود.

عشق‌ورزی رئیس جمهور به ورامینی‌ها
رئیس جمهور با اشاره به نقش مردم غیور ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: تاریخ ایران از مردم شهرستان ورامین جز خوبی، بزرگواری، ایمان و کرامت چیزی ثبت نکرده است.
وی ادامه داد: من به تک تک شما عشق می ورزم و شما را دوست دارم و از مردم ورامین، قرچک، جوادآباد، خیرآباد و روستاها به خاطر همه خوبی های مردم این شهرستان تشکر می‌کنم.
احمدی‌نژاد در پایان تصریح کرد: مردم ورامین به خاطر لطفی که به من در انتخابات داشتند، سپاسگزارم و همچنین به خاطر اجتماع عظیم و دشمن شکن مردم ورامین از آنها تشکر می کنم، چراکه با این تجمع یکبار دیگر اعلام کردید که مردم زنده، پاینده و با عزت هستید.
احمدی نژاد با اشاره به برنامه تحول اقتصادی دولت تاکید کرد: دولت پس از سال‌ها مطالعه و شناسایی موانع و مشکلات پیشرفت کشور، برنامه تحول اقتصادی را با کمک صاحبنظران و اندیشمندان در 7 سرفصل تنظیم کرد و اجرای آن را با نام طرح هدفمند سازی یارانه ها آغاز نمود.
رئیس جمهور در ادامه هدفمند کردن یارانه‌ها را از مهمترین طرح‌های دولت در بخش تحول اقتصادی کشور دانست و افزود: ملت ایران در گذشته اسراف، بهره‌وری پایین و فاصله طبقاتی را تجربه کرده است و هدف اصلی از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها این بود که بخشی از این مشکلات جبران شود.
در جلسه استانی هیئت دولت مشکلات و موانع مصوباتی که اجرا نشده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و دولت مصمم است همه وعده‌هایی که به مردم داده تا پایان دولت دولت دهم اجرایی و عملیاتی کند.
وی در ادامه با اشاره به درخواست مردم برای انتقال خط مترو به ورامین، از آغاز عملیات احداث مترو برای ورامین و شهرهای اطراف در آینده ای نزدیک خبر داد.
احمدی نژاد همچنین با اشاره به ویژگی‌های مردم شهرستان ورامین، گفت: مردم ورامین با پذیرفتن فرهنگ حسینی و شهادت سیاهی و ظلمت حاکمان فاسد و بی فرهنگ را در هم شکسته و راه آزادی و آزادگی را در برابر ملت ایران قرار دادند و مردم شهید پرور ورامین همواره در صحنه های اصیل انقلاب ایستادگی کرده و همه حوادث را به نفع ملت ایران، انقلاب و آرمان های نظام رقم زدند به طوری که بخش مهمی از تاریخ معاصر و راه رسیدن به اهداف بلند انقلاب مدیون فداکاری و شجاعت مردم خطه ورامین است.
رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: شاید سال 1342 کمتر کسی در جهان باور می کرد که حرکت خروشان و مظلومانه مردم ورامین و آن خون‌های پاک بتواند تاریخ ایران و جهان را دگرگون کند، مردم ورامین پرچمدار عزت و شرف ملت ایران بوده و همواره در خط نورانی ولایت و امامت در حال حرکت هستند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول