اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

دولت به دنبال ریشه کنی بیکاری است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور از عزم دولت برای ریشه کنی بیکاری خبر داد و گفت: دولت تصمیمات جدی در بحث ریشه‌کنی بیکاری گرفته است و با کمک مردم به این مهم دست می یابیم.

دولت به دنبال ریشه کنی بیکاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در اجتماع پر شور مردم ولایی شهرستان ورامین در استادیوم تختی این شهرستان از عزم دولت برای ریشه کنی بیکاری خبر داد و اظهار داشت: دولت تصمیمات جدی در بحث ریشه کنی بیکاری گرفته است و با کمک مردم به این مهم دست می یابیم.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم اقدامی جهشی و انقلابی برای ریشه کن کردن بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور افزود: دولت با پشتیبانی، قرار دادن امکانات و تسهیلات بانکی و با همت و کمک مردم این مشکل را حل می کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در بودجه اخیر تصمیم گرفته است پس از سازماندهی جوانان جویای کار و برای ایجاد اشتغال در زمینه‌های کشاورزی و دامداری، زمین و آب لازم را از محل منابع طبیعی ورامین در اختیار جوانان قرار دهد. 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز هر فردی اگر دلسوز کشور است باید برای ایجاد اشتغال کمک کند، عنوان کرد: به فضل خدا تصمیمات خوبی در ارتباط با رفع این مشکل اتخاذ شده است.
رئیس جمهور با اشاره به اجرای موفق طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: کاهش فاصله طبقاتی از جمله دستاوردهای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها است.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افتاد این بود که دولت محدودیت‌ها را برداشت و این فرصت را ایجاد کرد که مردم در مدیریت اقتصاد و یارانه ها مشارکت کنند، دولت قبلا یارانه ها را خودش تقسیم و تعیین می کرد که به چه کسی چقدر و چگونه توزیع کند دولت خود را کنار کشید تا حق هر کس در جیب خودش قرار گیرد و هر ایرانی و هر خانواده ای خودش تصمیم بگیرد که پولش را چگونه خرج کند.
احمدی نژاد در ادامه همت، هوشمندی و تعهد مردم را مسبب دستاورد های بزرگی برای کشور دانست و تاکید کرد: به این سمت می رویم که با دو سه گام دیگر، همه یارانه ها را در اختیار خود مردم قرار دهیم تا خود آنان تصمیم بگیرند که حق خود را چگونه استفاده کنند.
رئیس جمهور بیان داشت: تجربه نشان داد وقتی حق مردم را در جیب خود آنان  می گذاریم، بهتر تشخیص می دهند که آن را چگونه، کجا و برای چه هزینه کنند و ما به این سمت می رویم و ما تلاش می کنیم همین امسال گام دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کنیم و حق مردم را در جیب خودشان بگذاریم.

عملیات اجرایی مترو ورامین از سال 91 آغاز می شود
احمدی‌نژاد در ارتباط با مصوبات سفرهای دولت به شهرستان ورامین عنوان کرد: برخی مصوبات سفرهای قبلی، اجرایی و برخی نیز اجرا نشده است که مشکلات آنها در جلسه هیئت دولت بررسی و موانع رفع می شود.
رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از اجتماع پرشور مردم ورامین در استقبال از هیئت دولت خاطرنشان کرد: خوبی‌های مردم ورامین برای همه آشکار و تاریخ ایران از مردم ورامین جز خوبی و عزت، ثبت نکرده است.
همچنین در ادامه در پاسخ به ابراز احساسات مردم در ارتباط با ایجاد مترو در ورامین گفت: مگر می‌شود مردم ورامین همگی یک چیز را از ما بخواهند و ما انجام ندهیم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: پیش از سفر به ورامین با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مترو توافق کردیم عملیات اجرایی ساخت مترو در سال 91 آغاز شود.
احمدی‌نژاد در پاسخ به درخواست دیگر مردم در ارتباط با استان شدن ورامین گفت: طبق قانون میزان جمعیت برای استان شدن باید به یک میلیون نفر برسد تا این خواسته تحقق یابد و در صورت تحقق این مهم استان شدن ورامین تحقق می یابد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول