به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محسن درفشان ظهر امروز در همایش روابط عمومی ادارات آبفار بوشهر فرهنگ سازی را از مهمترین وظایف مدیران روابط عمومی دانست و گفت: مدیران روابط عمومی، باید سیاستگذاری کنند و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از دیگر وظایف این بخش است.
محسن درفشان وظایف روابط عمومیها را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اهمیت و نقش روابط عمومی در ادارات آنها باید با نگاه تیزبین مشکلات و نظرات مردم را دریافت کنند و به بهترین شکل منتقل کرده و آنها را رفع کنند.
وی افزود: روابط عمومی باید با علم و آگاهی و تدبیر و اندیشههای صحیح با درایت و نکته بینی در جهت رفع مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی در رابطه با ادارات برآید.
مدیر عامل شرکت آبفا شهری استان بوشهر گفت: حوزه اختیارات روابط عمومی باید وسیع باشد و مدیر نباید روابط عمومی را محدود کند .
وی افزود: روابط عمومی باید به روز، علمی و آگاه به اتفاقات روز باشد و سیاستگذاریها و نگاهش به کار باید برنامه ریزی شده و هماهنگ با سیاستگذاری وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور باشد.
درفشان با اشاره به اینکه شاهد کاهش پنج درصدی مصرف آب پس از اجرای قانون هدفمندی یارانهها هستیم، گفت: با وجود اینکه 10 درصد مشترکان آب استان بوشهر افزایش یافته، ولی مصرف آب کاهش داشته و این نتیجه تلاش روابط عمومیها و فرهنگ سازی است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هم گفت: 28 آذر سالگرد اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها بودو در این مدت هیچ اعتراضی در بخش آب روستایی وجود نداشته است .
محمد پردل افزود: مدیریت مصرف آب در روستاهای استان پیچیده چرا که روستائیان هم بعضاً برای مصرف خود و دامهایشان از این ماده حیاتی استفاده میکنند .
معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: استفاده بهینه از منابع، نیازمند مدیریت اصولی بر آنها توسط روشهای مختلف مانند کاهش هزینهها است.
علی محمدی ادامه داد: توجه به این نکته لازم و ضروری است که کاهش هزینه به مفهوم درست و موثر مصرف کردن است و باید برای این هزینه ها تنها ملاک را اثر بخش بودن یا نبودن در بهبود سیستم قرار داد.
محمدی عنوان کرد: این شرکت در این راستا با ایجاد باور جدی در مدیران به کاهش هزینهها، آموزشهای لازم در ارتباط با ارتقای کیفیت و افزایش راندمان در سال جهاد اقتصادی و تحقق رویکرد وزارت نیرو در دولت دهم در ارتباط با افزایش بهره وری و کاهش هزینهها برنامهریزیهای خود را تنظیم و ابلاغ کرد که برای نخستین بار در سطح کشور زیان شرکت را بطور چشمگیری کاهش داد و جایگاه نخست کشوری را در بین شرکتهای آب و فاضلاب کشور به ارمغان آورد.
معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: در سال جاری نیز با بازنگری مجدد پیمانها و اصلاحات، توجه به سیستمهای کیفی، فرهنگ بهبود مستمر، نظام پیشنهادات افزایش راندمان و کارآیی فرآیندها، امید است که این روند سرعت بیشتری گرفته و نتیجه مطلوبتری حاصل شود.
وی در پایان اذعان داشت: کاهش هزینهها نباید با نگاه به عقب و آنچه بوده صورت پذیرد بلکه با نگاهی به آینده و اهداف و نیازهای شرکت تنظیم شود.
انتهای پیام/ن۲۰
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.