اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش دانشگاه شهید چمران خبر داد:

انعقاد 1.4 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در حوزه محیط زیست

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال یک میلیارد و 400 میلیون تومان قرارداد در حوزه محیط زیست میان دانشگاه شهید چمران و دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است.

انعقاد 1.4 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در حوزه محیط زیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علیرضا زراسوندی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سمینار ملی شیمی و محیط زیست، اظهار داشت: دانشگاه شهید چمران از سال 87 تاکنون در ردیف سه دانشگاه برتر کشور (به جز دانشگاه‌های تهران) به لحاظ حجم و تعداد قراردادهای منعقد شده پژوهشی جای دارد و امسال مجموع ارزش قراردادهایی که در حوزه محیط زیست منعقد شده بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، فولاد و ... در خوزستان اگر چه به لحاظ اقتصادی و نقش آن در کشور بسیار حائز اهمیت است اما تبعات و آسیب‌های زیادی به محیط زیست استان وارد کرده است.
این مدرس دانشگاه بر توجه ویژه به مسائل زیست محیطی خوزستان از سوی صاحب‌نظران و جامعه دانشگاهی و متخصص تاکید کرد و گفت: برگزاری همایش‌های علمی مانند سمینار شیمی و محیط زیست که اینک در حال برگزاری است، می‌تواند در ارتقای شاخص‌های پژوهشی و وضعیت استان در این بخش تاثیرگذار باشد.
دبیر کنسرسیوم منطقه‌ای ریزگردها خطاب به شرکت کنندگان در سمینار اظهار داشت: خوزستان یک استان حساس و دارای معضلات زیست محیطی فراوان است در هر کدام از بخش‌های آب، هوا و خاک که وارد شوید، به لحاظ پژوهشی جای کار در موضوعات مختلف وجود دارد.
زراسوندی از دانشمندان جوان درخواست کرد با ورود به عرصه پژوهش‌، ضمن ارتقای شاخص‌های پژوهشی استان، برای حل مشکلات به ویژه در حوزه محیط زیست راهکارها و پیشنهاداتی ارائه دهند.
وی درباره مراکز تحقیقاتی دانشگاه گفت: در حال حاضر هفت مرکز تحقیقاتی فعال وجود دارد که عمدتا تقاضا محور و متناسب با شرایط و نیاز بومی استان هستند و چند مرکز تحقیقاتی دیگر نیز در دست مطالعه و راه‌اندازی است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین گفت: از امروز تا پایان اسفندماه 12 همایش ملی علمی در این دانشگاه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول