اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال متوالی صورت گرفت؛

نمایش تئاتر «خورشید کاروان» در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: برای دومین سال متوالی تئاتر «خورشید کاروان» در قیروکارزین به روی صحنه رفت.

نمایش تئاتر «خورشید کاروان» در قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، سالن نمایش‌های قیروکارزین بعد از ظهر امروز برای دومین سال متوالی شاهد نمایش "خورشید کاروان" کاری از انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قیروکارزین با حضور معاون فرماندار و رئیس اداره اوقاف این شهرستان با هنرمندی هنرمندان گروه‌های هنری کانون هنرمندان،گروه نمایش ققنوس، گروه نمایش آریا جوان و گروه موسیقی آوای باران و به کارگردانی جواد پارسا بود.
خورشید کاروان گوشه‌ای از واقعه بعد از عاشورا و حرکت اسیران به سوی شام بوده که سر مبارک امام حسین (ع) یک شب در دیر راهب نصرانی است و این نمایش به اتفاقات افتاده در دیر می‌پردازد.
نویسنده نمایشنامه خورشید کاروان حسین فدایی بوده و این نماش در اکثر استان‌های کشور توسط کارگردان‌های مختلف روی صحنه رفته و دارای مضمونی عمیق است که گوشه‌ای از مصائب اهل بیت (ع) را به تصویر می‌کشد.
از ویژگی‌های این نمایشنامه در قیروکارزین بازیگری اثرگذار، طراحی صحنه و لباس مطلوب و موسیقی پر محتوای آن است که مخاطب این اثر را متأثر از خود می‌کند.
به گزارش فارس، جواد پارسا کارگردان قیروکارزینی خورشید کاروان در حاشیه این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: خورشید کاروان به زودی در شهرهای کارزین و افزر به روی صحنه می‌رود و درخواست‌هایی نیز برای نمایش آن در قطب آباد جهرم و گراش لارستان داشته‌ایم.
وی رشد گروه‌های نمایشی در قیروکارزین را با توجه به امکانات محدود استعداد و علاقمندی جوانان به هنر نمایش دانست و افزود: در کار مشاوره مذهبی خورشید کاروان امام جمعه قیروکارزین و نماینده مردم در مجلس همکاری کرده‌اند.
از بازیگران اصلی این نمایش یعقوب چکن در نقش راهب نصرانی، امین پارسا در نقش پطرس نصرانی، مجتبی حسینی قیری در نقش فرمانده، محمد روستا سکه روانی در نقش مخفر و اشکان پارسا در نقش زجر بودند که هنرمندانه به ایفای نقش پرداختند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول