اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد:

برگزاری طرح کرامت در مدارس آبادان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان از برگزاری طرح کرامت در مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد.

برگزاری طرح کرامت در مدارس آبادان
حبیب‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان آبادان در راستای فراهم کردن امکانات و زمینه‌های مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان مقاطع مختلف شهرستان تاکنون اقدامات مطلوب و مؤثری را ایفا کرده است.
وی با اشاره به برگزاری طرح کرامت در مدارس ابتدایی این شهرستان افزود: طرح کرامت با موضوعات دوستی و همدلی، توکل، اعتماد به نفس، صداقت، قناعت، ادب و احترام به اجرا درآمده است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اهداف اجرای این طرح تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح در مدارس، آشنایی و مأنوس بودن دانش‌آموزان به زیور " کرامت نفس " و متخلق به اخلاق حسنه است.
وی اضافه کرد: در این راستا مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان آموخته شده و باید با برنامه‌ریزی و توسل به قرآن و کتاب در زمینه کرامت انسان‌ها و دانش‌آموزان بکوشیم.
رمضانی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب برنامه‌ها و واحدهای کار به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و ساعت خاصی در برنامه درسی ندارد.
وی با اشاره به دیگر اهداف اجرای این طرح گفت: مقطع ابتدایی از مقاطع بسیار پایه و حساس در شکل‌گیری شخصیت و ایجاد انگیزه برای زندگی دانش‌آموزان است که با اجرای این طرح به خوبی می‌توان آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی را در بین آنها رواج داده و تقویت کرد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان همواره به یاد خدا بودن، امانتداری، رضایتمندی، هویت‌شناسی، مدیریت خشم، دوستی و دوست‌یابی، تفکر نقاد، قانونمداری، مشورت و شجاعت را از اصول اولیه این طرح عنوان کرد.
وی زمینه‌سازی برای تکریم دانش‌آموزان در محیط‌های خانه و مدرسه و تکریم دیگران توسط دانش‌آموزان را از دیگر اهداف طرح کرامت در آبادان عنوان کرد.
رمضانی  اظهار داشت: تقویت بینش و مهارت دانش‌آموزان، به‌منظور رشد و توسعه کرامت خویش و بروز قابلیت‌های کرامتی و ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان برای زندگی فردی و اجتماعی متناسب با ارزش‌های اسلامی است.
وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری این طرح گامی در راستای نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی بین دانش‌آموزان برداشته شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول