اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان خبر داد:

وقوع ۲۰ درصد تصادف زنجان در جاده زنجان- خرم‌دره

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: 20 درصد تصادفات سال جاری در جاده زنجان به خرم‌دره اتفاق افتاده است.

وقوع ۲۰ درصد تصادف زنجان در جاده زنجان- خرم‌دره
عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: قوانین جدید راهنمایی و رانندگی از اول دی ماه سال جاری اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم در این مورد صورت گرفته است، افزود: وسایل نقلیه و کاربران از سال 80 تا کنون در استان از چهار میلیون تومان به 14 میلیون تومان افزایش یافته است.
رئیس پلیس راه استان زنجان بیان داشت: در حال حاضر یک میلیون وسیله نقلیه و 700 موتورسیکلت پلاک صادر شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری برای یک هزار و 700 نفر گواهینامه جدید داده شده است، افزود: قوانین جدید در سال جاری در درون و برون شهر اجرایی می‌شود و با تخلفات حادثه‌ساز و خطرناک برخورد می‌شود.
رشتیانی یادآور شد: با اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی اگر نقص وسیله نقلیه توسط کارشناس تشخیص داده شود، باید فرد جبران خسارت کرده و به مراجع قضائی برای پاسخگویی ارجاع شود.
وی یادآور شد: در سال جاری 22 مورد تصادف جرحی، فوتی و نقص راه و وسیله نقلیه رخ داده است که با تشخیص کارشناس به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.
رئیس پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 750 مورد واژگونی خودرو گزارش شده که به دلیل خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت غیر مجاز اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر تصادفات در 25 تا 30 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد که در صورت توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی این امر کاهش می‌یابد.
رشتیانی با بیان اینکه تولیدات خودرو در سال جدید باید مجهز به کمربند ایمنی باشد، افزود: راننده و ردیف اول در وسایل حمل و نقل عمومی باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در قوانین جدید راهنمایی و رانندگی همه سرنشینان خودرو باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.
رئیس پلیس راه استان زنجان بیان داشت: اضافه سرنشین در وسایل حمل و نقل عمومی نیز به عنوان تخلف محسوب می‌شود و برای نبستن کمربند ایمنی و بار اضافی 30 هزار تومان جریمه اخذ می‌شود.
وی با بیان اینکه در طرح زمستانی نیز هر وسیله نقلیه که مجهز به وسایل ایمنی نباشد جریمه می‌شود، یادآور شد: میزان جریمه برای این طرح به دلیل عدم استفاده از وسایل ایمنی 30 هزار تومان ست.
رشتیانی یادآور شد: در حال حاضر نمره منفی 72 نفر در سطح استان زنجان به 30 رسیده که طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: از این تعداد، گواهینامه 36 نفر توسط راهنمایی و رانندگی و پلیس اخذ شده است، که اعمال می‌شود.
رئیس پلیس راه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود جاده ترانزیت زنجان به خرم‌دره را از پرحادثه‌ترین جاده‌های استان برشمرد و افزود: در این جاده 16 درصد تصادفات سال 88، 18 درصد تصادفات سال 89 و 20 درصد تصادفات سال جاری در این جاده اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: دو بانده کردن این مسیر از مصوبات سفر هئیت دولت به استان زنجان است که در حال حاضر اجرایی نشده و مشکلاتی را به وجود آورده است.
رشتیانی خاطرنشان کرد: محور تهم به چورزق نیز که در آستانه بازگشایی است به دلیل ریزش دیواره نقایصی دارد که ضروری است این نقایص برطرف شده و سپس افتتاح شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول