اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پایش حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد:

راه‌اندازی سیستم آنلاین شناسایی آلاینده‌های هوای در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مسئول پایش حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سیستم آنلاین شناسایی آلاینده‌های هوا در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی سیستم آنلاین شناسایی آلاینده‌های هوای در آذربایجان غربی
پرویز آراسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این سیستم توانایی پایش آلاینده‌های هوا را دارد و اطلاعاتی که از واحدهای صنعتی در زمینه آلایندگی آنها در طرح پایش به دست می‌آید به صورت آنلاین وارد این سیستم شده و میزان آلایندگی هر یک از واحدهای صنعتی در استان اندازه‌گیری می‌شود.
وی با بیان اینکه این سیستم در اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: تمام اطلاعات در زمینه میزان آلایندگی واحدها به صورت مرتب توسط این اداره کل رصد می‌شود.
این مسئول افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ارتباط با مکان‌یابی، نگهداری، ارائه مشاوره فنی در زمینه ایستگاه‌های سنجش آلودگی، آموزش پرسنل و توجیه فنی و لزوم نصب این ایستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام داده است.
آراسته همکاری واحدهای صنعتی را در این زمینه خواستار شد و گفت: واحدهای صنعتی استان در کاهش و کنترل آلودگی هوا نقش مهمی دارند.
وی با اشاره به مزایای راه‌اندازی این سیستم، ابراز داشت: توسعه این موضوع در بین واحدهای صنعتی مزایای بسیاری دارد که یکی از آنها افزایش فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.
این مسئول با بیان اینکه سرعت بالای تشخیص میزان آلودگی و رفع سریع اشکال موجود در واحدها از مشخصه‌های سیستم آنلاین است، متذکر شد: این سیستم‌ها می‌توانند میزان ذرات آلاینده، گازهای سمی و گازهای خروجی از دودکش‌ها و کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه‌های صنعتی و خانگی را پایش کرده و در صورت افزایش آن از حد مجاز و استاندارد به واحد مذکور اخطار صادر شده و واحد مذکور موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آلودگی اقدام کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول