اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آبان ماه امسال صورت گرفته است؛

افزایش 40 درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در آبان ماه امسال میزان بارندگی‌ها در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

افزایش 40 درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عظیم نصیری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان زنجان هشت ایستگاه باران سنجی، دو ایستگاه اقلیم شناسی و یک ایستگاه کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر اداره کل هواشناسی استان زنجان 22 فرآیند الکترونیک را در این اداره به کار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه آبان ماه امسال میزان بارندگی‌ها در اکثر نقاط استان هشت برابر و در زنجان افزایش یک هزار و 400 درصدی داشته است، افزود: در مهر ماه سال‌جاری بارندگی قابل توجهی در استان زنجان صورت نگرفته است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان به پروژه‌های مشترک راه و ترابری و هواشناسی استان زنجان اشاره کرد و افزود: در مناطق حادثه‌خیز از جمله ابهر برنامه احداث ایستگاه جاده‌ای داریم تا در مواقع ضروری هشدارهای لازم به رانندگان و مسافران داده شود.
وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در اداره هواشناسی استان زنجان از آغاز سال‌جاری افزود: از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته راه‌اندازی وب سایت تحول اداری اداره کل هواشناسی در آذر ماه سال‌جاری است.
نصیری ارسال اطلاعات و اطلاعیه‌های جوی از طریق سامانه پیام کوتاه را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در اداره کل هواشناسی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر پیامک پیش‌بینی هوای استان در روز آینده، به بیش از 80 مدیر استانی ارسال می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: سیستم گویای هوای این استان با هشت خط از طریق شماره تلفن 134 نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل هواشناسی استان زنجان است.
وی تاکید کرد: با ایجاد خدمات الکترونیک در اداره کل هواشناسی استان زنجان سالانه صرفه‌جویی بسیاری در هزینه‌های استانی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول