اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اول سال زراعی جاری؛

افزایش بیش از 64 درصدی بارش در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش 64.5 درصدی بارش برف و باران، از اول سال زراعی جاری در استان خبر داد.

افزایش بیش از 64 درصدی بارش در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، ایوب ایرانی‌فام با اشاره به افزایش بارش پاییزی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، میانگین بارندگی سال زراعی ( 91 – 90 ) 76.79 میلی‌متر است که در مقایسه با دوره آماری شاهد افزایش 64.5 درصدی هستیم و میانگین افت دما نیز از آغاز مهرماه تاکنون سه درجه افت داشته به طوری‌که در مدت مشابه سال گذشته دمای هوا 0.8 درجه سانتی‌گراد افزایش داشت و همین کاهش دما باعث شده است تا اکثر بارش‌ها در استان به صورت برف باشد.
وی با اشاره به بیشترین بارندگی در شهرستان‌های کلیبر با 153 میلی‌متر و اهر با 120.8 میلی‌متر به ترتیب با 227 و 158درصد افزایش نسبت به دوره آماری 20 ساله بوده و کمترین میزان بارندگی نیز مربوط به شهرستان‌های مراغه با 42.2میلی‌متر و بناب با 47.1 میلی‌متر، به ترتیب با 9.5 درصد کاهش و 0.92 درصد افزایش را شامل می‌شوند.
ایرانی‌فام با اشاره به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر ازدیاد تولید محصول در فصل برداشت با توجه به نزولات جوی با پراکنش مناسب گفت: اطلاعات هواشناسی به صورت مرتب از اداره کل هواشناسی استان دریافت و بعد از بررسی‌های کارشناسی، اطلاعات موردنیاز بهره‌برداران علاوه بر اطلاع رسانی مکتوب از سوی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها، به صورت پیامک در کمترین زمان ممکن، در اختیار بهره‌برداران بخش‌های باغی، دامی و زراعی استان قرار می‌گیرد.
وی اطلاع رسانی دقیق را از جمله راهکارهای مهم مدیریتی برای کمک به بهره‌برداران برای آمادگی بیشتر در مقابله با تغییرات ناخواسته جوی و کاهش خسارات احتمالی تولید ذکر  کرد و افزود: از تمام توان کارشناسان سازمان در کمک به تولیدکنندگان و بهره‌برداران در مراحل کشت، داشت و برداشت تولید کمک گرفته می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول