اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رانندگان تاکسی مرودشت آموزش گردشگری می‌بینند

خبرگزاری فارس: نخستین دوره آموزش گردشگری ویژه رانندگان تاکسی در شهرستان مرودشت برگزار می‌شود.

رانندگان تاکسی مرودشت آموزش گردشگری می‌بینند
به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی برگزاری نخستین دوره آموزش گردشگری رانندگان تاکسی، با اشاره به نقش گردشگری در دنیای امروز و اهمیت روزافزون آن در اقتصاد، بر توسعه آن به ویژه در این شهرستان تاکید کرد.
فرهاد کشتکار گفت: برای آنکه گردشگری در این شهرستان در مسیر توسعه قرار گیرد باید در حوزه‌های مختلف وابسته به این صنعت مانند زیرساخت‌ها، حمل و نقل، خدمات و مهم‌تر از هر چیز، آموزش فعال شویم.
وی با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شامل آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی، طبیعی و مذهبی است اظهار امیدواری کرد که با همراهی مسئولان این شهرستان در راستای رونق گردشگری در مرودشت گام‌های بلندی برداشته شود.
کشتکار افزود: با توجه به اینکه برخی گروه‌ها با گردشگران ارتباط مستقیم دارند، لازمه ارتباط مناسب در این حوزه آموزش افراد مورد نظر است.
وی گفت: تاکسیرانان سومین قشری هستند که گردشگران با آنها برخورد می‌کنند، پس باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی در مورد آموزش آنان صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مرودشت نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم در این شهر از آمادگی این سازمان در بخش حمل و نقل گردشگری خبر داد و افزود: اجرای این برنامه می‌تواند گام موثری در توسعه گردشگری این شهرستان داشته باشد.
محمد اسفندیاری با بیان اینکه بیش از 930 تاکسی در بخش حمل و نقل درون شهری در این شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: معرفی ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت از طریق تاکسی‌ها ظرفیت مناسبی در رشد گردشگری این شهرستان ایجاد می‌کند.
وی همچنین از انجام تبلیغات گردشگری درون تاکسی‌ها با طراحی جزوه‌دان و تهیه پکیج گردشگری با همکاری میراث فرهنگی این شهرستان را از برنامه‌های مثبت در این راستا برشمرد.
نماینده پایانه‌های حمل و نقل شهرستان مرودشت با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند در رشد ظرفیت‌های توریستی این شهرستان کمک کند فرهنگ‌سازی و ایجاد امنیت در حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از بازوهای صنعت گردشگری را ضروری برشمرد و از آمادگی این نمایندگی در حوزه آموزش گردشگری رانندگان خبر داد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول