اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفاتر خدمات گردشگری:

نبود برنامه سفرهای ارزان قیمت مشکل اصلی مراکز اقامتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفاتر خدمات گردشگری در دیدار با سرمایه‌گذاران گفت: نبود برنامه سفرهای ارزان قیمت مشکل اصلی مراکز اقامتی است.

نبود برنامه سفرهای ارزان قیمت مشکل اصلی مراکز اقامتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور نبود بسته‌های سفرهای ارزان قیمت را مشکل اساسی مراکز اقامتی دانست.
مرتضی شریفی مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور در نشست صمیمانه‌ای که با فعالان حوزه گردشگری استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مشکل اساسی مراکز اقامتی کشور در جذب مسافر و پایین آمدن درصد اشغال هتل‌ها نبود بسته‌های حمایتی در راستای ایجاد سفرهای ارزان قیمت در کشور است.
وی در پاسخ به سوال یکی از سرمایه‌گذاران صنعت هتلداری مبنی بر زمان اجرایی شدن اعطا بسته‌های حمایتی در راستای هدفمندی یارانه‌ها به مراکز اقامتی افزود: بسته پیشنهادی ما به سازمان حمایت از مصرف‌کننده ارسال شده و امیدوار هستیم در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود.
وی با اشاره به آمار 96 در صدی اشغال هتل‌ها در دبی افزود: اما پیشنهاد ما به هتل‌داران و دست‌اندرکاران صنعت هتل‌داری این است که برای مرتفع کردن هزینه‌ها به بسته‌های سفرهای ارزان قیمت فکر کنند.
شریفی اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی و تمرکز ما بر روی رونق سفرهای ارزان قیمت در کشور باشد به طوری که مردم به اقامت در هتل عادت کرده و آن را یک کالای لوکس تلقی نکرده و جزیی از سفر بدانند.
وی همچنین درباره ساماندهی زائرسراهای دولتی نیز افزود: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون بتوانیم بر فعالیت زائرسراهای دولتی نظارت بیشتری داشته باشیم.
در ادامه شریفی با اشاره به مجوزهای بند(ب) صادر شده در گذشته که به استان‌ها تفویض اختیار شده بود اظهار داشت: با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد در برخی استان‌ها مجوزهای فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون کمترین ضابطه صادر شده که بیشترین مشکلات و معضلات نیز از سوی آنان ایجاد شده بود.
وی ادامه داد: بر همین اساس و به دلیل متمرکز شدن سیستم از این پس مجوز بند (ب) دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با رعایت کامل ضوابط در تهران صادر می‌شود.
شریفی افزود: اعتقاد قطعی ما درباره توسعه گردشگری بر این است رونق این صنعت به امنیت و اشتغال پایدار می‌انجامد و با تمام توان در خدمت صنعت گردشگری هستیم و دست یاری تمام دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت را در جهت تدوین قوانین جامع‌تر و راهگشا می‌فشاریم.
وی درباره بحث گردشگری سلامت نیز افزود: توسعه گردشگری سلامت نیز از اولویت‌های این سازمان است و کمیته گردشگری سلامت را در درون معاونت گردشگری تشکیل داده‌ایم و پیگیر تغییر آیین‌نامه گردشگری سلامت با همکاری وزارت بهداشت هستیم.
در ادامه نیز رجایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به توانایی‌های موجود در بخش گردشگری به منظور ارزآوری و توسعه اشتغال افزود: ما به عنوان بخش دولتی در کنار بخش خصوصی حرکت کرده و خواستار تسهیل امور این صنعت هستیم و آمادگی کامل خود را در مورد برگزاری همایش توسعه گردشگری با نگاه بررسی مشکلات و راه‌کارهای این صنعت اعلام می‌کنیم.
نشست صمیمانه سرمایه‌گذاران استان خراسان رضوی با مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور در هتل قصر طلایی مشهد به مدت سه ساعت با حضور بیش از 20 فعال حوزه گردشگری به طول انجامید.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول