اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور آبفار شهرستان شهرکرد:

71 مخزن ذخیره آب در شهرکرد گندزدایی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست امور آبفار شهرستان شهرکرد گفت: تمامی مخازن ذخیره آب شرب روستاهای تحت پوشش این شرکت به‌طور کامل لایروبی، شستشو و گندزدایی شد.

71 مخزن ذخیره آب در شهرکرد گندزدایی شد
علی بشتام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مخازن ذخیره آب شرب روستاهای تحت پوشش این شهرستان به‌طور کامل لایروبی، شست‌وشو و گندزدایی می‌شود.
وی تعداد مخازن ذخیره آب را 71 مخزن برآورد کرد و گفت: آب آشامیدنی شستشو شده مناطق روستایی شهرستان، گنجایش ذخیره‎سازی 16 هزار و 971 مترمکعب آب را برای روستائیان دارد.
بشتام اعتبار هزینه شده برای این عملیات را بیش از 20 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: عملیات لایروبی، شستشو و گند زدایی مخازن ذخیره آب آشامیدنی روستائیان به‌صورت ادواری هر شش ماه یکبار با نظارت کارشناسان کنترل کیفی امور آبفار و مراکز بهداشتی شهرستان توسط آبداران روستایی انجام می‌‎شود.
سرپرست امور آبفار شهرستان شهرکرد در ادامه با بیان اینکه میزان مصرف آب در اکثر مناطق روستایی این شهرستان از حد استاندارد آن بالاتر است، گفت: هم اکنون میزان مصرف آب از استاندارد سرانه روزانه در اکثر نقاط بیشتر است که باید تعادل منطقی بین تولید آب بهداشتی قابل شرب و مصرف آن به وجود آید تا از ایجاد مشکل کم آبی در نقاط مختلف جلوگیری شود.
وی افزود: برهمین اساس برای جلوگیری از مصرف بی رویه باید الگوی مصرف آب را اصلاح کنیم و این امر با آموزش روش‌های مختلف مصرف بهینه به مصرف‌کنندگان همچنین همکاری و همیاری مشترکان امکان‌پذیر است.
بشتام با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در انجام حفاری‌ها در این شهرستان گفت: انجام حفاری در سطح روستاها با هماهنگی قبلی و اطلاع آبداران، نصب کنتور‌های خراب و انشعابات توسط آبداران، پیگیری و جلوگیری از انشعابات غیر مجاز از مهم‌ترین این اقدامات است.
سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرکرد بر ضرورت پیگیری معوقات و وصول هرچه سریع‌تر آنها تأکید کرد و گفت: روستاهایی که معوقات بالا نداشته باشند به آبداران جوایزی تعلق خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: پولی که از مردم بابت آب بها گرفته می‌شود، فقط قسمتی از اجرت توزیع و انتقال آب است و مابقی هزینه‌ها توسط دولت به عنوان کمک زیان پرداخت می‌شود.
بشتام بر اهمیت نقش آبداران در سلامت جامعه تاکید کرد و گفت: حفظ حریم منابع آب‌ها، جلوگیری از کشاورزی در مجاورت منابع آب، جلوگیری از ورود آلودگی‌های شیمیایی و بیولوژیکی به منابع آب‌ها از جمله مهم‌ترین مواردی است که آبداران باید با توجه به آنها از آلودگی منابع آب جلوگیری کنند.
امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شهرکرد در حال حاضر به 29 هزار مشترک در روستاهای این شهرستان و بخش مرکزی شهرستان کیار خدمات ارائه می‌کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول