اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سابق هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین:

توسعه ورزش توسعه اخلاق را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: سرپرست سابق هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین گفت: توسعه ورزش توسعه اخلاق را در جامعه رقم می‌زند.

توسعه ورزش توسعه اخلاق را رقم می‌زند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین افشار مقدم ظهر امروز در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار شد، بیان کرد: لازم است همه ما به امر ورزش توجه بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید با توسعه ورزش توسعه اخلاق را در جامعه رقم بزنیم و آسیب‌ها و پسرفت‌های اجتماعی و اخلاقی را ترمیم کنیم.
 
* گزارش عملکرد هیئت
دبیر هیئت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین نیز بیان کرد: اهم فعالیت‌های انجام شده هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین در هشت ماهه سال 1390 اعزام ورزشکار به کلاس‌های آموزشی را داشته است به طوری که حضور خانم رضازاده در کلاس مربیگری درجه 3پینگ پنگ در تهران، حضور آقای مظاهر شیرزاد در کلاس مربیگری درجه D آسیا در تهران را شاهد بوده‌ایم.
عبدالله بام پروری افزود: صدور ابلاغیه مسئولان شهرستان‌ها و کمیته‌های مختلف و همکاران در هیئت، صدور ابلاغیه برای مربیان کشتی، والیبال، تنیس روی میز و دوومیدانی، فوتسال و فوتبال، برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور و قهرمان سال 89 در سالن اجتماعات علوم پزشکی با مشارکت کانون ناشنوایان، تشکیل کانون‌های ناشنوایان شهرستان‌های استان برای نخستین بار و مقدمات تأیید اساس‌نامه مربوطه، عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها با همکاران و افراد حقیقی و امور اداری هیئت از دیگر برنامه‌های صورت گرفته است.
دبیر هیئت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اعزام‌ها ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشور شاهد اعزام تیم 12 نفره دو و میدانی به اردبیل (مقام چهارم، دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز)، اعزام تیم دوومیدانی جوانان به مسابقات قهرمانی کشور در استان فارس و کسب مقام ششم کشور، اعزام تیم بانوان ناشنوا در رده سنی جوانان به مسابقات والیبال قهرمانی کشور به استان اصفهان، اعزام آقای مظاهر شیرزاد در معیت تیم ملی به کشور سوئد و افتخارآفرینی در این مسابقات، معرفی و اعزام محمدرضا غیاثوند به اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آزاد وزن 60 کیلوگرم، اعزام تیم کشتی جوانان استان به مشهد مقدس قهرمانی کشور، اعزام مظاهر شیرزاد پنج مرحله به اردوی آمادگی تیم ملی فوتسال و اعزام مسلم شیرزاد به اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی بوده‌ایم.
وی اعلام کرد: برنامه اداری هیئت برای توسعه ورزش با استفاده از سالن 72 تن بهزیستی انجام شده همچنین برای فعالیت رشته‌های فوتسال و پینگ پنگ، اجاره سالن ورزشی تختی برای والیبال بانوان، اجاره سالن‌های کشتی برای ورزشکاران این رشته برای تمرین، اجاره سالن تختی شهر قزوین برای ورزشکاران رشته والیبال بانوان برای تمرین، خریداری لوازم و البسه ورزشی برای رشته‌های فعال و نیز اعزام‌ها، در اختیار قرار دادن سالن حجاب برای تمرین فوتسال آقایان، پرداخت حق‌الزحمه و هزینه به کارکنان هیئت و برای انجام امور‌ اداری، صدور بیش از 142 مکاتبه اداری با فدراسیون ـ ادارات و نهادها و غیره، اجاره پیست تارتان مجموعه ورزشی معلم از آموزش و پرورش استان روزهای زوج برای بانوان و روزهای فرد برای آقایان، صدور کارت بیمه ورزشی برای ورزشکاران رشته‌های مختلف ناشنوایان، بیمه کردن 52 ورزشکار رشته‌های مختلف، مقدمات فعال کردن هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها با توجه به استعداد هر منطقه، پیگیری مکاتبات مختلف با توجه به امکانات و محدودیت‌ها، صدور کارت سنجش شنوایی جهت ناشنوایان اعزامی به مسابقات و تهیه و تنظیم اسناد مالی برای هیئت گام‌هایی برداشته شده است.
 
* ورزش باید درآمدزا باشد
رئیس هیئت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین نیز گفت: امروز ورزش در کشور ما بیشتر هزینه‌بر است تا درآمدزا بنابراین باید ورزش را به سمت مناسب آن هدایت کنیم.
رسول سیدی فر اضافه کرد: ما ایرانی‌ها بیشتر به دنبال هزینه‌های ورزشی هستیم تا ایجاد درآمد از این رو لازم است برای کمبود منابع و نیروی انسانی کار کرد.
وی ادامه داد: در کشور 420 هزار ناشنوا داریم که 50 درصد آنها جوان هستند همچنین در استان قزوین دو هزار و 343 نفر تحت پوشش بهزیستی مشکل ناشنوایی دارند.
رئیس هیئت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قزوین خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با یک برنامه‌ریزی مدون می‌توان یکهزار و 500 نفر ناشنوایان جوان را جذب حوزه ورزش کرد.
وی افزود: اعتبارات فدراسیون حدود 400 میلیون تومان است؛ طبق برآوردها این اعتبار باید 20 برابر شود تا به حد مطلوب برسد.
سیدی فر تصریح کرد: ما وظیفه داریم منابع انسانی و استعدادهای ورزشی را شناسایی و آن‌ها را به سمت رسیدن به قله‌های پیروزی سوق دهیم.
وی یادآور شد: در زمینه ورزش ناشنوایان باید گام را فراتر گذاشته و سعی کنیم خانواده‌های آنها را نیز به سمت ورزش بیاوریم تا ناشنوا در خانه، خانه‌نشین نشود از این رو لازم است ورزش همگانی توسعه پیدا کند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول