اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ایجاد رونق در زمینه صنعت نساجی؛

بازارهای بین‌المللی باید مدنظر مسئولان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان گفت: برای ایجاد رونق در زمینه صنعت نساجی باید بازارهای منطقه شرق آسیا، آمریکای شمالی و اروپا برای صادرات محصولات نساجی مدنظر قرار بگیرد.

بازارهای بین‌المللی باید مدنظر مسئولان قرار گیرد
عباس خزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به صنعت نساجی در کشور بیان داشت: صنعت نساجی در ایران مانند تمام کشورهای صنعتی دیگر به دلیل ایجاد اشتغال‌زایی آن موجب کاهش مشکلات اقتصادی کشور می‌شود.
وی از تعداد میزان واحدهای صنعتی در استان اصفهان سخن گفت و ادامه داد: بیش از 8هزار واحد صنعتی در این استان فعال است که از این تعداد 2هزار و 200 واحد متعلق به صنعت نساجی است
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان افزود: 100هزار نفر در استان اصفهان در زمینه صنعت نساجی شاغل هستند که بی‌برنامگی و عدم ارایه راهکارهای صحیح از سوی مسئولان برابر با تهدید یک هزار شغل در استان است.
وی با اشاره به راه‌های تحول صنعت نساجی در کشور ادامه داد: برای ایجاد رونق در زمینه صنعت نساجی باید بازارهای منطقه شرق آسیا، آمریکای شمالی و اروپا برای صادرات محصولات نساجی مدنظر قرار بگیرد.
خزایی افزود: انتقال خطوط تولید پوشاک از کشورهای صنعتی به کشور ایران و ایجاد زیر بنای لازم در زمینه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از دیگر راه‌های تحول در صنعت نساجی است.
وی از مشکلات صنعت نساجی کشور سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به این مطلب که واحدهای تولیدی ما در کشور در زمینه رقابت خارجی حضور همیشگی دارند، اما فشارهای ناشی از تحریم‌های خارجی را که همیشه صنعت ما را مورد ضربه قرار داده نمی‌توان نادیده گرفت.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان با اشاره به اهمیت صنایع پوشاک در کشور گفت: افزایش توان رقابت پذیری صنایع داخلی و حمایت‌های تعرفه‌ای موثر در مقابل واردات در صنایع پوشاک بسیار تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: توسعه صادرات برای دریافت ارز، بالا رفتن سطح رفاه جامعه و قدرتمند شدن اقتصاد کشور، زمینه ورود کشور به سمت جامعه اقتصاد جهانی است.
خزایی تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در زمینه نیروی کار، هزینه نیروی انسانی، مواد اولیه و انرژی مناسب جهت تولید محصولات قابل رقابت و صادرات به بازارهای جهانی لازمه اقدامات واحدهای تولیدی نساجی است.
وی با اشاره به اجرای قانون مبارزه با کالای قاچاق اظهار داشت: با توجه به ماده 103 قانون تأمین اجتماعی که به ماده 80 تبدیل شده، این قانون اجرا نمی‌شود در نتیجه موجب وارد آمدن فشارهایی بر صنعت نساجی کشور شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول