اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی:

تغییر فرهنگ ترافیک نیازمند همت همگانی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی گفت: تغییر فرهنگ ترافیک در جامعه نیازمند شکل‌گیری همت همگانی متشکل از اقشار مختلف مردم است.

تغییر فرهنگ ترافیک نیازمند همت همگانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجتبی امانی صبح امروز در جلسه‌ای که با هدف اطلاع‌رسانی قانون جدید راهنمایی و رانندگی در ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: برای اینکه قانون مذکور در تغییر و بهبود فرهنگ ترافیک در جامعه تاثیر محسوس ایجاد کند می‌طلبد در این حوزه اصحاب رسانه با هدف آگاه‌سازی مردم وارد عمل شوند و با انعکاس عواقب تخلف در قانون، به مجریان یاری برسانند.
وی با تاکید بر اینکه نقش اصحاب رسانه اعم از مکتوب، صوتی و تصویری در اجرای خوب این قانون تاثیر بسزایی دارد، گفت: مردم از عابران پیاده، راننده‌های وسایل نقلیه شخصی، مسافربران و رسانه‌های جمعی به مواد قانونی واقف می‌شوند از این رو می‌طلبد از ظرفیت‌های رسانه‌ای به نحو مطلوب استفاده شود.
این مسئول تصریح کرد: مرحله نخست قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی از اردیبهشت سال جاری همزمان در سراسر کشور آغاز شد بنابراین به دلیل همراهی رسانه‌ها برای آگاه کردن مردم با ضوابط جدید، در این مدت کوتاه سوانح و تلفات انسانی به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است.
امانی با اشاره به اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری مرحله دوم قانون مذکور وارد فاز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اجرای کامل قانون مذکور برای معدود رانندگان خطرآفرین بازدارندگی لازم ایجاد شود تا به دنبال آن در جاده‌ها و معابر آرامش، امنیت و سلامتی موج بزند.
این مسئول با بیان اینکه قانون جدید حاوی نکات تازه است، ادامه داد: در قانونی که پیش از این ملاک عمل قرار می‌گرفت برای بعضی رفتارهای خطرآفرین رانندگان جریمه تعیین نشده بود ولی در قانون جدید برای تعداد زیادی از رفتار‌های غلط حین رانندگی عواقب قانونی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی دقیق همه آنها مورد توجه قرار بگیرند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی اظهار داشت: برابر ماده هفت قانون به 20 تخلف نمره منفی تعلق می‌گیرد، کسب 30 نمره منفی برای نوبت نخست، ضبط گواهینامه به مدت سه ماه و 400 هزار ریال جریمه و کسب 25 نمره منفی برای بار دوم ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و 600 ‌هزار ریال جریمه و کسب 20 نمره منفی برای بار سوم ابطال گواهینامه، یک سال محرومیت از رانندگی و یک میلیون ریال جریمه به دنبال دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول