اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی:

پایانه مرزی تمرچین توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: پایانه مرزی تمرچین با هدف ارتقای سطح خدمات توسعه پیدا می‌کند.

پایانه مرزی تمرچین توسعه می‌یابد
بابک طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هفته حمل و نقل قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: فاز دوم طرح جامع پایانه مرزی تمرچین شامل زون مسافری، محوطه‌سازی، ایجاد دروازه‌های شرقی و غربی تابستان سال جاری کلنگ‌زنی شد که با تداوم عملیات ساخت‌و‌ساز پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال آینده برای بهره‌برداری آماده شود.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون فعالیت‌های پایانه‌های مرزی تمرچین وضعیت رو به رشدی دارد به طوری که روزانه تردد، تخلیه بار و بارگیری بیش از 350 کامیون در آن انجام می‌شود به طوری که با بهره‌برداری از ساختمان‌های در دست احداث، فعالیت‌های موجود در این منطقه مرزی به میزان قابل توجهی توسعه پیدا می‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش مسافری نیز این پایانه به دلیل تردد اتوبوس‌های ویژه ارومیه- اربیل از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است به طوری که پرسنل مجرب و توانمند به طور مستمر در این حوزه به مسافران خدمات لازم ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین یکی از شش پایانه مرزی آذربایجان غربی محسوب می‌شود، ادامه داد: این پایانه در جنوب غربی استان قرار دارد به طوری که حدود 12 کیلومتر با پیرانشهر فاصله دارد از این رو مرز تمرچین یکی از مرزهای پرتردد و با اهمیت کشورمان قلمداد می‌شود و قطب اقتصادی مشترک با عراق به شمار می‌رود.
این مسئول یادآوری کرد: خط مرزی تمرچین با هدف سازماندهی و سهولت در امر ترانزیت از سال 1386 به عنوان مرز رسمی شناخته شد بر این اساس روزانه تردد کامیون‌های حامل کالا و اتوبوس‌های مسافربری از آن تداوم دارد.
طالبی با بیان اینکه مرز فوق در زمینه ترانزیت کالا از طریق شمال عراق به سوریه و لبنان از ظرفیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: از طرف دیگر این مرز با دسترسی به بنادر دریای مدیترانه ایران را به کشورهای اروپایی و شمال آفریقا وصل می‌کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول