اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های خراسان رضوی:

5 پایانه بزرگ کشور به یکدیگر متصل شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: در اجرای درگاه ملی بار پنج پایانه بزرگ کشور به یکدیگر متصل شدند.

5 پایانه بزرگ کشور به یکدیگر متصل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا شهرکی در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از تعهداتی که دولت در راستای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه داشت ایجاد درگاه ملی بار بود.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی افزود: در راستای ایجاد درگاه ملی بار با محوریت استان خراسان رضوی پنج پایانه بزرگ کشور به یکدیگر متصل شدند.

*کاهش1.7تلفات جاده‌ای در سه ماه اخیر در استان

شهرکی در ادامه به آمار تلفات جاده‌ای در سه ماهه اخیر در استان اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته در سه ماهه اخیر تعداد تلفات جاده‌ای در استان خراسان رضوی در حدود1.7درصد کاهش داشته است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی همچنین به آمار تلفات درون شهری نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع تلفات درون شهری و جاده در حدود 7.7درصد کاهش در  این مدت زمان داشته‌ایم که این رقم عدد قابل توجهی در میزان تلفات ناشی از تصادفات است.

*پیش‌بینی کاهش 10درصدی تلفات درون شهری و جاده‌ای پایان سال
شهرکی در ادامه افزود: با توجه به روند کنونی امیدواریم تا پایان سال جاری آمار کاهش تلفات ناشی از تصادفات در مجموع جاده‌ای و درون شهری در رقم 10درصد برسد.
وی در ادامه خواستار ادامه حمایت‌های معنوی استانداری خراسان رضوی در حوزه بار و ایمنی در حمل و نقل استان شد و اظهار داشت: با توجه به این که حمل و نقل نقش به سزایی در جابجایی زائران به استان و انتقال آنها به شهرستان‌های مبدا دارد درخواست می‌کنیم استانداری از محل بودجه زیارت اعتباری را برای حوزه حمل و نقل و بار منظور کند.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی همچنین در ادامه خواستار تشکیل کارگروه ویژه در حوزه ترانزیت شد و اظهارداشت: این کارگروه می‌تواند در حوزه ترانزیت بر اساس اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل و نقل و بار تشکیل شود.
شهرکی در بخش دیگری از سخنان به تعهد این سازمان در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره کرد و افزود: بر این اساس این سازمان از میزان فرصت‌هایی شغلی که تعهد اجرایی کردن در استان داد تا کنون در حدود 90 درصد آن را عملیاتی کرده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی تاکید کرد: در ادامه با حمایت‌هایی که بانک‌ها در ارائه تسهیلات به این حوزه می‌کند می‌توانیم تعهد خود را در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی به صورت کامل عملیاتی کنیم.

*رشد 50 درصدی صادرات خراسان رضوی

وی در ادامه آماری از حوزه صادرات استان ارائه داد و اظهار داشت: در حوزه صادرات در استان خراسان رضوی تا کنون یک میلیون و 414هزار تن از استان صادرات انجام شده است که این میزان صادرات نشان از رشد 50درصدی این حوزه است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی همچنین آمار ترانزیت خروجی از استان را در حدود 2میلیون 248هزار تن عنوان کرد.
شهرکی به افزایش مراکز معاینه فنی در استان اشاره کرد و اظهارداشت: بر این اساس تعداد مراکز معاینه فنی در استان از شش مرکز به 9مرکز رسیده و در حوزه مجتمع‌های خدماتی رفاهی نیز از 11 مرکز 19مرکز رسیده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول