اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

ایجاد خطوط BRT در ارومیه تسریع یابد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای احداث خطوط BRT در ارومیه باید هر چه سریعتر اقدامات لازم انجام شود.

ایجاد خطوط BRT در ارومیه تسریع یابد
سید جواد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه ایجاد خطوط BRT در ارومیه انجام گیرد چرا که این شهر با وجود داشتن ترافیک‌های سنگین در برخی از خیابان‌های اصلی هنوز از داشتن خطوط BRT محروم است.
وی با اشاره به دیگر طرح‌هایی که در شورای ترافیک استان مصوب شده و هنوز عملیاتی نشده است، ‌تصریح کرد: بحث ایجاد خطوطی برای دوچرخه نیز از سال‌های گذشته مورد توجه بود که در صورت تحقق این امر سیستم حمل و نقل ارزان و سازگار با محیط زیست در ارومیه ایجاد می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه سابقه دوچرخه سواری در ارومیه بالاست، افزود: برای استفاده مردم از دوچرخه در حمل و نقل درون شهری با کمترین هزینه و کار باید در بحث فرهنگ‌سازی اقدامات قابل قبولی انجام دهیم.
محمودی با اشاره به سهم دوچرخه در سفرهای درون شهری کشورهای توسعه یافته، خاطرنشان کرد: دوچرخه سهم زیادی در سفرهای درون شهری این کشورها دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه باید در این زمینه به طور جدی وارد عرصه شود، گفت: خرید دوچرخه توسط شهرداری ارومیه انجام گرفته و دوچرخه سواری و نحوه استفاده از آن با کارت شهروندی یا کارت‌های ویژه و مخصوص باید به مردم آموزش داده شود.
این مسئول ادامه داد: باید برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام شود چرا که طرح استفاده از دوچرخه در سیستم حمل و نقل درون شهری بحث فانتزی نیست که از آن غفلت کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری علاوه بر اینکه سلامتی را به همراه دارد سبب کاهش ترافیک نیز می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول