اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیروکارزین:

تلاش دشمن انحراف در تفکر دانشگاهیان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیروکارزین گفت: بیشترین تلاش دشمن بعد از نهضت تنباکو، تضعیف مراجع، روحانیت و حوزه و ایجاد انحراف در تفکر دانشگاهیان و متفکران نسبت به علما بوده است.

تلاش دشمن انحراف در تفکر دانشگاهیان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری در همایش گرامی‌داشت سالگرد شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که با بحث و تبادل نظر استادان حوزه و دانشگاه همراه بود، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو بال جامعه برای رسیدن به جایگاه کمال و پیشرفت هستند و این دو قشر در حرکت و هدایت جامعه و مدیریت آن تاثیرگذاری بالایی را دارند.
وی با اشاره به قدمت یک‌هزار ساله حوزه‌های علمیه و فراگیری علوم مختلف در آن خاطرنشان کرد: بنای علم در حوزه‌های علمیه گذاشته شد و وجود عالمانی مانند ابن سینا، بیرونی، سعدی، حافظ و جابربن حیان کسانی بودند که در علوم مختلف دینی، ادبی، پزشکی، ریاضی و سایر علوم همراه با سایر بزرگان تخصص داشتند و علم و پیشرفت امروز غرب مدیون این بزرگان است.
اکبری بیشترین تلاش دشمن بعد از نهضت تنباکو را در راستای تضعیف مراجع، روحانیت و حوزه و همچنین ایجاد انحراف در تفکر دانشگاهیان و متفکران نسبت به حوزه و علمای آن دانست و ابراز داشت: نمونه این تفکر غربی طرح جدایی دین از سیاست است که عده‌ای به اصطلاح خود روشنفکر با بهره‌گیری از علوم انسانی مسموم غرب و نظریه‌پردازان ضد دین آن را مطرح کردند.
امام جمعه قیروکارزین طلاب و دانشجویان را به مطالعه و تحقیق در علوم یکدیگر و تسلط بر آن‌ها دعوت و بیان داشت: آموختن معرفت، انسان شناسی، خداشناسی و اخلاق در کنار علوم مادی برای رشد و کمال انسان و سعادت جامعه یک نیاز اساسی است و حوزه و دانشگاه باید در اصول و آرمان وحدت داشته باشند چرا که امروز هجمه تفکر دانشگاهی علیه روحانیت و اصول و مبانی دینی نشأت گرفته از انحرافات ایجاد شده توسط دشمن و ناآگاهی افراد از اصول و مبانی اساسی اسلام و قرآن است.
امام جمعه قیروکارزین انقلاب اسلامی و تفکر واحد حوزه و دانشگاه را بهترین فرصت ارائه یک حکومت کامل دینی به جهان دانست و اضافه کرد: وحدت در علم و سیاست، برداشته شدن مرزهای فرهنگی و معرفتی، کاهش فاصله بین دو نهاد در واحدهای آموزشی، تبادل استاد و دانشجو، شکل‌گیری هسته‌های علمی وسیع در مباحث علوم انسانی، تنظیم مواد درسی دو نهاد و تأسیس مراکز علمی و پژوهشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای وحدت حوزه و دانشگاه پس از انقلاب است.
این همایش با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و بحث و تبادل نظر در مورد راه‌های ارتقای همکاری و وحدت بیشتر و همچنین پخش فیلمی کوتاه از زندگی، فعالیت‌ها، مبارزات و اهداف شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح پایان یافت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول