اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی کنگان خبر داد:

تولید 150 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی کنگان از تولید 150 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در کنگان خبر داد.

تولید 150 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در کنگان
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، عبدالله شجاعی بعد از ظهر امروز در نشست با فرماندار کنگان اظهار داشت: کشاورزان از فعال‌ترین و زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند و نقش مهمی در رشد شهرستان دارند.
وی افزود: کنگان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است و در صورت تامین به موقع آب می‌توانیم تولیدات را بهبود ببخشیم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگان با بیان گزارشی از سطح زیرکشت اراضی شهرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 38 هزار هکتار اراضی این شهرستان بعنوان سطح زیرکشت در شهرستان وجود دارد که عمدتا کشت آنها سبزی و صیفی‌جات و گوجه‌فرنگی است.
شجاعی از تولید 150 هزار تن گوجه‌فرنگی در کنگان خبر داد و تصریح کرد: در شهرستان کنگان سالانه در زمان خارج از فصل قریب 150 هزار تن گوجه‌فرنگی در این شهرستان تولید و به بازارهای داخل استان و خارج استان عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: برای بازدهی بیشتر و استفاده حداکثری از حداقل منابع و امکانات چند سال است که با حمایت جهاد کشاورزی وضعیت کشت باز در شهرستان به سمت کشت‌های متراکم یا گلخانه‌ای سوق داده شده است.
شجاعی گفت: منابع تامین آب کشاورزی عمدتا از طریق چاه، سه رشته قنات و 15 چشمه است و کشاورزان از این منابع آبی استفاده می‌کنند.
این مسئول اذعان داشت: با توجه به کلاس‌های برگزار شده برای کشاورزان منطقه و بازدید کارشناسان این دستگاه از مزارع، هم‌اکنون 90 درصد سطوح زیرکشت در شهرستان بصورت آبیاری تحت‌فشار است.
وی در ارتباط با خطرات سموم برای محصولات کشاورزی و برنامه وزارتخانه برای کاهش مصرف سموم در مزارع کشاورزی گفت: هم‌اکنون مصرف سموم در مزارع کشاورزی شهرستان به حداقل ممکن رسیده و عمدتا استفاده از حشرات مفید یا مبارزه بیولوژیک جایگزین این کار شده است.
شجاعی در پایان اذعان داشت: از همه امکانات و ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت کشاورزی بهره می‌بریم و فرصت‌ها را هدر نمی‌دهیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول