اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد:

برداشت 60 هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از برداشت 60 هزار تن گوجه‌فرنگی در این شهرستان خبر داد.

برداشت 60 هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری در آیین برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع دشتستان اظهار داشت: این شهرستان از مناطق مهم کشاورزی در سطح استان است و بخش زیادی از محصولات کشاورزی استان بوشهر در این دشتستان تولید می‌شود.
وی از برداشت 60 هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتستان خبر داد و افزود: در سال جاری در بیش از هزار و 500 هکتار از اراضی دشتستان شاهد کشت گوجه‌فرنگی بودیم و با توجه به وضعیت موجود، برآورد می‌کنیم تا پایان فصل برداشت بیش از 60 هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت شود.
رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خاطرنشان کرد: در بخش شبانکاره و بخش مرکزی و همچنین در بخش پشتکوه دشتستان شاهد کشت گوجه‌فرنگی هستیم و گوجه این شهرستان به استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.
قیصری همچنین از کشت گندم در بیش از 45 هزار هکتار از اراضی دشتستان خبر داد و تصریح کرد: کشت گندم از اواسط ماه گذشته در دشتستان آغاز شده و بیش از 45 هزار هکتار از اراضی دشتستان تحت کشت گندم قرار گرفته است.
وی افزود: بیش از 35 هزار هکتار از زمین‌های دشتستان به صورت دیم و 10 هزار هکتار نیز به شکل آبی زیر کشت گندم رفته است.
این مسئول بیان کرد: برداشت گندم از اواسط اردیبهشت ماه در مناطق مختلف دشتستان آغاز می‌شود و با توجه به بارندگی‌های خوب در سال جاری انتظار داریم محصولات بیشتری نسبت به سنوات گذشته برداشت شود.
قیصری اذعان داشت: برای تامین منابع آبی دشتستان تلاش و فعالیت بسیار خوبی انجام گرفته و امیدوار هستیم با تلاش آب منطقه‌ای استان و شرکت بهره‌برداری و زهکشی آب استان شاهد بهبود وضعیت آبرسانی به مزارع و باغات کشاورزی دشتستان باشیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول