اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

برداشت 600 هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت 600 هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر خبر داد.

برداشت 600 هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، محمدتقی منوچهری  در بازدید از مزارع گوجه‌فرنگی جم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان در سراسر استان فعالیت چشمگیری داشته و به فضل خدا بتوانیم به نتایج مطلوبی در این راستا برسیم.
وی افزود: استان بوشهر از قطب‌های مهم گوجه‌فرنگی در سطح کشور است و بویژه در گوجه خارج از فصل جایگاه ارزشمندی داریم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت گوجه‌فرنگی در شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان جم در تولید گوجه‌فرنگی جایگاه مناسبی در استان دارد و از ابتدای برداشت این محصول در جم بیش از 45 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از مزارع جم برداشت شده است.
منوچهری تصریح کرد: در شهرستان جم بیش از 1800 هکتار از زمین‌های کشاورزی به زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود استان بوشهر رکورددار تولید خارج از فصل گوجه‌فرنگی در کشور است و در واقع برداشت گوجه‌فرنگی در سایر شهرستان‌های استان بوشهر از هفته پایانی آذر ماه آغاز خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت 600 هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال جاری بیش از 600 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت می‌شود و بیش از 200 میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت.
منوچهری یادآور شد: بیشترین سطح زیر کشت و برداشت گوجه‌فرنگی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی و کنگان است.
وی اذعان داشت: حمایت لازم را از تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی و سایر تولیدکنندگان استان خواهیم داشت و برای موفقیت این عزیزان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.
این مسئول به وضعیت کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار موجود بیش از 45 هکتار گلخانه در استان بوشهر وجود دارد و رشد گلخانه‌ها در دستور کار این سازمان قرار دارد.
منوچهری تصریح کرد: در گلخانه‌ها علاوه بر کشت نشاء، گوجه‌فرنگی، خیار، بامیه و فلفل‌دلمه تولید می‌شود و در حال حاضر 350 میلیون اصله نشاء انواع محصولات سبزی و صیفی در استان تولید می‌شود.
وی بیان کرد: برای رشد و توسعه کشاورزی در استان از تمام پتانسیل موجود استفاده می‌کنیم و برای رفع مشکلات تولیدکنندگان استان نهایت تلاش خود را به کار می‌بندیم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول