اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوازدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب کشور؛

آب و فاضلاب روستایی مازندران با 6 طرح حضور یافت

خبرگزاری فارس: در دوازدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب کشور شش طرح توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران ارائه شد.

آب و فاضلاب روستایی مازندران با 6 طرح حضور یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، دوازدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب کشور از 22 آذر سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران تا 28 آذر در حال برگزاری است که واحد تحقیقات و بهره‌وری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با ارائه شش طرح در این نمایشگاه حضور یافت.
بر اساس این گزارش طرح ارزیابی و مقایسه فنی و اقتصادی روش‌های متعارف سیستم‌های جمع‌آوری و انتقال فاضلاب اجتماعات کوچک با شبکه جمع‌آوری ثقلی فاضلاب با قطرکوچک (sdgs)، طرح بررسی راهکارهای فنی و مدیریتی در تامین آب جمعیت توریست روستاهای مازندران، طرح تهیه مدل اولویت‌بندی روستاهای مازندران از نظر پروژه‌های آب و فاضلاب، طرح ارزیابی کارآیی روش‌های شست‌وشوی چاه‌ها و انتخاب گزینه برتر و نیز طرح بررسی میزان تولید، مصرف و هدر رفت آب شرب روستاهای استان مازندران در این دوره از نمایشگاه ارائه شد.
مجری این طرح‌ها دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور وابسته به وزارت نیرو با حمایت شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران است.
طرح ابتکاری ساخت تجهیزات فیلتراسیون مستقیم درشت دانه افقی در تصفیه آب شرب جوامع کوچک از محقق جوان حسین آقاگلی از پرسنل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران و با حمایت این شرکت در نمایشگاه ارائه شده است.
بر اساس این گزارش؛ هم‌اکنون طرح فوق با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دو مجتمع 3 هزار خانواری کوهپایه و گلوگاه بابل با روستاهای اطراف با هدف کاهش کدورت آب در زمان بارندگی و تصفیه آب شرب در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود 22 بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به اتفاق هیئت همراه نیز در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب کشور از غرفه شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران دیدن کرد و بر اجرایی شدن این طرح‌ها تاکید کرد.
تشیعی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب کشور از غرفه شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز دیدن کرد.
تشیعی در بازدید از غرفه آبفار مازندران در جریان طرح‌ها و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار گرفت.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابراز امیدواری کرد تا این طرح‌ها هر چه زودتر به مرحله اجرایی برسد و مردم و مشترکان آب شرب از مزایای اجرایی شدن چنین طرح‌های بهره‌مند شوند.
در ادامه این گزارش آمده؛ سیدمحمد آقازاده معاونت پشتیبانی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب کشور در مکان نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، تحقیقات و طرح‌های ابتکاری غرفه آبفار مازندران را قابل تقدیر دانست.
آقازاده در جریان این بازدید ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع‌تر پروژه رافینگ که در روستای کوهپایه سرا و گلوگاه شهرستان بابل در حال اجراست به مرحله بهره‌برداری برسد.
وی اذعان داشت: این طرح که به صورت پایلوت و با هدف زدودن کدورت و تصفیه آب شرب در جوامع کوچک به ابتکار یکی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران است در حال اجراست، نقطه عطفی برای تصفیه آب در مقیاس بالاتر است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول